Hej...

Skulle vilja ha lite idéer och tips på en fungerande planlösning på en bastu som blir ca 130x300. Aggregatet kommer vara på en av kortsidorna och dörren blir långt ut på en av långsidorna....

Skicka gärna bilder och tips :) allt är välkommet, jag kommer inte på en riktigt bra lösning. Bastun är tänkt för 3-4 personer.

Mvh
 
Ungefär samma mått som min bastu (ca 150 x 250). Har lavar i L-form, full "övervåning" överallt, lite mindre "undervåning" på kortsidan av L pga dörröppning. Aggregatet sitter på andra sidan av dörren, på långsidan.

Gott om plats för fyra personer.
 
nån form av L form blir nog snyggt, sen sattsar du på en stor o fin lave på övervåningen, nedre blir inget L & det blir en gort rackare som vara är fotstöd & fungerar som trapp för att komma upp. (laven är alltså ut med ena långsidan)
130 är ganska kort, så en stor ruta skulle vara fint att ha för att få intrycket av att bastun är större. man vill ju inte sitta o tita rakt in i en vägg.

eller så gör du 2 breda lavar i en snygg trapp på ena kortsidan, men då kanske du skulle korta av bastun så den inte är 300 lång (men tveksamt till att det blir snyggt)
 
Riktigt fin bastu....

Dina lavar är väl ungefär vad jag hade tänkt mig fast "L´et" spegelvänt...

Vad kostade dina lavar ? Antar att dom är måttbeställda från harvia ???
 
kommer inte ihåg exakt vad dom kostar, men jag har en lave tillsalu, då jag bytte til 60 djupa istället för 50 djupa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.