Hejsan! Jag och sambon har hittat ett lite "mindre" hus så vi slipper leta så stora tomter.

Huset vi hittat är Villa Visby från Sävsjöhus. Ett mycket fint hus, goda kvalitetsval på alla områden av huset, golv, vitvaror, kakel m.m. Men kanske lite för mycket då slutpriset blev närmare 2,5 deras helentrepenad utan övriga kostnader såsom tomt och kommunala avgifter, byggkarta osv på 70 papp däromkring. Slutpriset med tomt m.m blir för mycket, då jag vill hamna på runt 3m totalt. Alltså söker jag ett hus som kostar runda slängar 2.0-2.1 att bygga.

Min fråga är om ni känner till ett hus med snarlik planlösning där köket är tilltaget, med god koppling till vardagsrummet (dock inte i vardagsrummet), samt ett masterbedroom som är stort, med koppling till eget badrum (dock inget krav på eget badrum, men det ska vara möjligt att ha dörr in till badrummet från huvudsovrummet).

Gärna pre-fab då det är snabbt att bygga, man kan känna sig säker på byggkvalitet allt som oftast, och det innebär som sagt lite mindre kostnader i entrepenaden.

Det ska förresten vara 1-plans med c:a 200kvm byggareal.

ps. Och har någon förresten ett insider tips om tomt för mellan 500-1000kkr söder om Stockholm runt Södertälje får ni gärna säga till oxå. :) Svårt o hitta tomter må jag säga...
 
  • planritning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
raspen86
  • Laddar…
Det var dyrt! Är lite sugen på Villa Linköping, men skall bygga i lösvirke troligtvis.
 
Ärligt talat tycker inte jag att 192kvm byggyta för 2,5miljoner är så ofantligt dyrt om man jämför med andra leverantörer. Vad säger Sävsjö om du väljer att minska huset genom att ta bort garaget eller bryta loss det och bygga ett separat garage? Men ni kanske just ville ha det integrerade garaget.....

Tomter. Kolla kring Kallfors, där säljer de fortfarande av en del tror jag. Plus att Glasberga sjöstad snart är färdigt att bebyggas, de förmedlas via kommunens tomtkö.

Lycka till / Jocke, bygger med Sävsjö i Södertälje.
 
JBa skrev:
Ärligt talat tycker inte jag att 192kvm byggyta för 2,5miljoner är så ofantligt dyrt om man jämför med andra leverantörer. Vad säger Sävsjö om du väljer att minska huset genom att ta bort garaget eller bryta loss det och bygga ett separat garage? Men ni kanske just ville ha det integrerade garaget.....

Tomter. Kolla kring Kallfors, där säljer de fortfarande av en del tror jag. Plus att Glasberga sjöstad snart är färdigt att bebyggas, de förmedlas via kommunens tomtkö.

Lycka till / Jocke, bygger med Sävsjö i Södertälje.
Kul, vart bygger du och vilken modell?

Det lutar fortfarande mot Sävsjö då de har mer tilltaget i ytorna än de andra "kopiorna" jag hittat.

T.ex så har Villa Varm ett hus som är så gott som identiskt, fast med dubbelgarage istället, vilket är precis det jag söker. Dock saknar dom några kvadrat i varje rum och det finns ingen yta att dela av vardagsrummet och göra ett kontor istället.

Ska dock se på vad det kan gå på att som sagt ta bort det integrerade garaget, för att kanske istället bygga ett separat dubbelgarage vid ett senare tillfälle.
 
Johnny Viking skrev:
Kul, vart bygger du och vilken modell?
Egenritat hus som Sävsjö hjälpt till med. Tro nu inte att det är påkostat och stort utan vi hade samma "problem" som ni. Vi hade önskemål och krav som vi helt enkelt fann egna lösningar på. Sävsjö hjälpte till med lite erfarenhet och anpassningar för att passa i deras tillverkning. Så här länge har det funkat okej. Beräknat klart i slutet av augusti. Platsen är Ritorps hage. Säljare Albert.

PM:a om du är intresserad att bolla eller fråga något mer.

// Jocke
 
Jag håller på och bygger Regin från Älvsbyhus som har byggyta på ung 182 kvm och boyta 165 kvm.
Priset är väldigt konkurrenskraftigt (1.328' med grund) och planeringen är snarlik.
Här är huset Älvsbyhus Regin

Du kan även titta på min blogg om du vill http://molnbo.blogspot.com

Lycka till!
 
Annars har ju Sävsjö en annan modell som uppfyller dina önskemål (förutom det vidbyggda garaget). Villa Falkenberg. Sammanhängande kök och vardagsrum, 5 sovrum, allrum, masterbedroom = boyta 157 kvm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.