hahalj
Behöver en stickpropp som på bilden som går montera på egen kabel, max ca 5.5 cm hög med stiften.
Någon som har något tips?
Stickpropp med mätverktyg visar höjden till ca 5.5 cm på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har en hemma som är låg. Får tittat om jag hittar någon beteckning på den när jag kommer hem.
 
  • Gilla
hahalj
  • Laddar…
Här är en som liknar min, finns på Biltema. Nummer 46-3121 om jag inte såg fel. Går nog inte att få speciellt mycket lägre.
Vit strömbrytare med timer från Biltema, produkt nummer 46-3121.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
hahalj
J Josth skrev:
Clas Ohlson i sjön har en modell av stickpropp för trånga utrymmen: [länk]
Kanske skulle nämnt att den ska sitta utomhus i en sån här, väderskyddad men ändå...
Väderskyddat utomhusuttag öppet med två pluggar och ledningar på trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
hahalj
R roli skrev:
Här är en som liknar min, finns på Biltema. Nummer 46-3121 om jag inte såg fel. Går nog inte att få speciellt mycket lägre.
[bild]
Passar inte i uttaget, se bild ovan.
 
hahalj
J jonko skrev:
Typ en sån här? Den borde klara ditt mått.
[länk]
Samma sak där, tyvärr för lång
 
Ja skall den sitta där så passar inte den jag har hemma heller eftersom den har kabelförskruvningen nedanför som på min bild. Men de som gjort uttaget borde väl kunna rekommendera en stickpropp som passar?
 
Den från C.O kanske passar. Men är den för utomhus bruk?
 
hahalj
R roli skrev:
Den från C.O kanske passar. Men är den för utomhus bruk?
Passar rent fysiskt gör den nog, men den är väl för inomhusbruk. Kanske inte spelar någon roll då det ändå blir vädertätt.
 
hahalj
R roli skrev:
Ja skall den sitta där så passar inte den jag har hemma heller eftersom den har kabelförskruvningen nedanför som på min bild. Men de som gjort uttaget borde väl kunna rekommendera en stickpropp som passar?
Färdiga sladdställ har väl oftast den vinklade kontakten, inga problem då. Men den apparat jag har kom med en rak stickpropp, så den måste bytas. Andra änden av kabeln är fast monterad i en laddare till gräsklippare, så det är inte så bara att byta hela.
 
tommib
Den typen av stickproppar som du visar i första inlägget finns bara som helgjutna, det är inget du kan montera på valfri kabel. Om du absolut vill ha en sådan får du köpa ett färdigt sladdställ och skarva på mitten eller montera direkt på apparaten. De flesta sådana sladdställ för utomhusbruk, dvs med gummikabel av typen H05VV-F eller H07VV-F har dock kabelutgången rakt bakåt. De stickproppar du visar brukar mer sitta på plastkablar för inomhusbruk.

Den där uttagslådan är i mitt tycke en lite märklig produkt och jag har svårt att se vitsen med den. Antingen sitter grejerna såpass utsatt att de bör anslutas fast eller så sitter de såpass skyddat att lådan inte fyller något syfte.

Edit: Givet din situation skulle jag försöka sätta uttaget lite skyddat och använda t.ex. ett ELKO Admiral som är byggt så att vatten rinner igenom utan att komma i kontakt med strömförande delar.
 
hahalj
tommib tommib skrev:
Den typen av stickproppar som du visar i första inlägget finns bara som helgjutna, det är inget du kan montera på valfri kabel. Om du absolut vill ha en sådan får du köpa ett färdigt sladdställ och skarva på mitten eller montera direkt på apparaten. De flesta sådana sladdställ för utomhusbruk, dvs med gummikabel av typen H05VV-F eller H07VV-F har dock kabelutgången rakt bakåt. De stickproppar du visar brukar mer sitta på plastkablar för inomhusbruk.

Den där uttagslådan är i mitt tycke en lite märklig produkt och jag har svårt att se vitsen med den. Antingen sitter grejerna såpass utsatt att de bör anslutas fast eller så sitter de såpass skyddat att lådan inte fyller något syfte.

Edit: Givet din situation skulle jag försöka sätta uttaget lite skyddat och använda t.ex. ett ELKO Admiral som är byggt så att vatten rinner igenom utan att komma i kontakt med strömförande delar.
Jag har ett par sådana sladdställ som jag tror är i gummi, skulle kunna slakta en sådan om det går skarva vädersäkert.

Vad gäller uttagslådan så kommer det bli denna, behöver enkelt kunna dra ur kabeln vid t.ex åska. Alternativet skulle bli att sätta ett elskåp på fasaden med uttag inuti, men det känns orimligt och fult.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.