Ja som rubriken låter. Jag behöver en dyckerpistol för att sätta golvlister, dörrfoder och liknande, oftast vitmålade.

Min gamla Senco Finishpro 32 tar bara 16 ga och det är för grovt. Jag kan inte vilka dimensioner som finns, men gissar att jag vill ha något av det minsta som finns i spik, gärna med rund skalle och kanske även vita skallar på spiken.

Jag kan tänka mig både gasdrivet (finns det), batteri eller luft..
 
18G brukar rekommenderas för lister och foder.
En dutt latex döljer spikskallen bra.
 
Som tidigare nämnts är 18 ga att föredra för lister. Essve har 18ga dyckert med vit skalle som funkar i div dyckertpistoler. Bäst resultat är dock latex och en "dutt" med bättringsfärgen, om man orkar
 
Jag har en Sencopicka 18ga där jag använder vitmålade dyckert. Med rätt inställning på pistolen så behövs det inget efterjobb med latex eller målning.
Öppen låda med vitmålade dyckertnaglar bredvid en Sencopicka 18ga spikpistol på ett verktygscase.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en låda med vitmålade Senco dyckertnaglar och del av en spikpistol i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag köpte en 18 ga pistol nu, så det kommer säkert bli bra.
Å även om inte vitmålade blir 100 % så är det i alla fall bättre än icke målade. Å de har ju knappast någon nackdel i övrigt, så det brukar jag köra och kommer även göra framledes.

Den som sen klagar på det jag gjort och vill spackla/dutta så var så god, det är helt upp till var och en. Men frågan är en dutt med lite avvikande färg verkligen är bättre. Tveksamt....
 
M martinradbo skrev:
Jag köpte en 18 ga pistol nu, så det kommer säkert bli bra.
Å även om inte vitmålade blir 100 % så är det i alla fall bättre än icke målade. Å de har ju knappast någon nackdel i övrigt, så det brukar jag köra och kommer även göra framledes.

Den som sen klagar på det jag gjort och vill spackla/dutta så var så god, det är helt upp till var och en. Men frågan är en dutt med lite avvikande färg verkligen är bättre. Tveksamt....
Det finns latex i flera vita nyanser. ;)(y)
Stockholmsvit och listvit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.