Hej forumet!

Jag håller på att titta efter en laddbox som passar mig och mina behov, jag skulle vilja ha tips och råd utav er kunniga på just laddbox.

Det jag vill ha ut av laddboxen är följande:

* Trådbunden lastbalancering (Litar mer på trådbundet än trådlöst!)
* Helst Ethernet/LAN uppkoppling (Wifi går bra men då får jag dra ut en förstärkare, föredrar trådat)
* En bra app där man kan styra/schemalägga laddningen.
* Helst kunna ställa strömstyrkan själv genom appen så man inte behöver tillkalla en elektriker för att ändra styrkan. (Om det ens finns en sådan box?

Ni får gärna rätta mig om jag är ute och cyklar eller svävar på molnen, men alla tips och råd är hjärtligt mottagande!
 
Bortsett från schemaläggningen, vilket vi gör i bilen, har ABB:s Terra alla dessa funktioner. vi har denna installerad hemma och den funkar väl som förväntat... Men det finns nog absolut fler som löser de problemen.

När jag letade hittade jag ingen som kunde ställa fast strömgräns högre än lastbalanseringsgränsen, så jag fixade till det med lite modbus-mätare och go istället...
 
E El-Löken66 skrev:
Har för mig @pacman42 säljer hembyggda laddboxar. Men utan CE?
Nej, jag säljer inte.
 
S Stabbsson skrev:
Hej forumet!

Jag håller på att titta efter en laddbox som passar mig och mina behov, jag skulle vilja ha tips och råd utav er kunniga på just laddbox.

Det jag vill ha ut av laddboxen är följande:

* Trådbunden lastbalancering (Litar mer på trådbundet än trådlöst!)
* Helst Ethernet/LAN uppkoppling (Wifi går bra men då får jag dra ut en förstärkare, föredrar trådat)
* En bra app där man kan styra/schemalägga laddningen.
* Helst kunna ställa strömstyrkan själv genom appen så man inte behöver tillkalla en elektriker för att ändra styrkan. (Om det ens finns en sådan box?

Ni får gärna rätta mig om jag är ute och cyklar eller svävar på molnen, men alla tips och råd är hjärtligt mottagande!
Garos boxar klarar samtliga dina krav. Max laddström ställer du in med dipswitchar i boxen och sen kan du begränsa laddströmmen i appen med 1 amperes steg. Dock kan du inte höja strömmen mer än vad switcharna är inställda på, å andra sidan kan du ställa upp strömmen till 32A (på 22 kW-versionen) med switcharna om du vill.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.