T
Det finns ju ett otaligt utbud av olika diskmaskiner. Samtidigt är diskmaskinen en av de viktigaste vitvarorna i ett kök enligt mig.

Bra diskresultat och bra torkfunktion är något jag prioriterar högt.

Vad har ni för diskmaskiner?(integrerade)

Någon ni kan rekommendera?
Eller avråda ifrån?
 
Siemens IQ700, finns bra alternativ i den serien beronde på prisnivå.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 3 till
  • Laddar…
För två månader sedan köpte vi en Siemens IQ300 som var på rea. Diskar och torkar bra så länge.
 
  • Gilla
Tovin och 1 till
  • Laddar…
T
Jag tänker mig ett pris på max 10.000. Helst billigare såklart.
 
MrJay
Maskiner jag tänker på är utanför ditt prissegment så vill du få mest för dina pengar rekommenderar jag dyraste från IKEA.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
T
Tänker att det borde finnas ganska bra maskiner runt 10.000kr. Eller tänker du att Ikeas Kallboda är mycket bättre än tex Siemens IQ 300 och motsvarande Bosch?

Jag har inget emot att köpa från Ikea, bara jag vet att det är bra grejer.
 
MrJay
T Tovin skrev:
Tänker att det borde finnas ganska bra maskiner runt 10.000kr. Eller tänker du att Ikeas Kallboda är mycket bättre än tex Siemens IQ 300 och motsvarande Bosch?

Jag har inget emot att köpa från Ikea, bara jag vet att det är bra grejer.
Bosch och Siemens är samma sak, bara en annan design. IKEA vill jag minnas använder Bosch i sina dyrare modeller, jag är dock ingen tillförlitlig källa på det utan du kan söka på detta forum eller Google, jag vet att det har diskuterats.
 
R
Alla dagar i veckan en Siemens framför Ikea om man har ekonomin..
 
IKEAS senaste toppmodell kostar 9999 kr, har 5 års garanti och är en Bosch/Siemens.

Har själv försökt göra samma efterforskningar men inte kunnat hitta ett bättre alternativ än IKEAs som dessutom är en XXL-modell och passar deras stommar.

Har någon bättre förslag är jag också intresserad 🙂
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 2 till
  • Laddar…
T
Läste dock att Kallboda, som är Ikeas dyraste modell, inte har automatisk öppning. Det är väl nästan ett krav om man ska få en ordentligt torr disk?
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Har också en Siemens IQ300 väldigt nöjd. Köptes som en panikmaskin då den förra dog men hade lätt kunnat köpa en till.
 
  • Gilla
Tovin och 1 till
  • Laddar…
AXS
T Tovin skrev:
Läste dock att Kallboda, som är Ikeas dyraste modell, inte har automatisk öppning. Det är väl nästan ett krav om man ska få en ordentligt torr disk?
Hellre zeolit.
Snustorr i min Siemens i någon högre serie.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
T
M mehe skrev:
Har också en Siemens IQ300 väldigt nöjd. Köptes som en panikmaskin då den förra dog men hade lätt kunnat köpa en till.
Funkar den bra i Ikea stommar?
 
T
AXS AXS skrev:
Hellre zeolit.
Snustorr i min Siemens i någon högre serie.
Vilka Siemens serier har den funktionen?
 
T Tovin skrev:
Funkar den bra i Ikea stommar?
Vet inte hur det är med den nya varianten av stommar. Har den gamla Faktum och det funkar bra.
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.