Hej jag ska göra lite småarbeten och min skakmaksin från biltema är värdelös samtidigt som jag läst en del om excenterslipar så har jag ingen erfarenhet av dem. men jag ska renovera ett stort antal träfönster i sommar och behöver en slip ut över min pmf 80 e (deltaslip). Sen vill jag kunna slipa vertikalt och horisontellt så det skulle vara bra om den inte vägde för mycket om man står över axelhöjd. Jag är lite sugen efter att jag har läst här på en Bosch GEX 150 Turbo men den är lite dyr. borde jag öka min budget eller finns det bra grejor även till billigare pris?
 
(Grön) Bosch PEX 400AE har jag och är mycket nöjd! Har inte provat några "proffs" grejer, så kan inte jämföra, men har slipat både trappa och fönster trärena utan minsta besvär med den. Dammsugare är dock ett måste, den inbyggda kläggar igen direkt!
 
Jag rekommenderar Metabo 450sxe. Jag köpte min från Tyskland och tror jag fick den för ca 1500kr
 
Jag köpte denna när jag skulle renovera trappen http://www.toolab.se/produkt/GEX-125-1-AE-Bosch-Excenterslip
Fungerade mycket bra som komplement till lackfräsen.
Liten och smidig och lätt, riktigt skönt när man hade obekväma arbetsställningar och inte ville ha en för tung maskin.
Hittade den på rea på Beijer för 1200 tror jag det var så den går att hitta till bra pris, dvs till samma pris som en "grön".

Tyckte den fungerade mycket bra så den rekommenderar jag gärna.
Det enda jag saknar är att den inte kom i L-boxx ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.