Hej,

Har någon tips på ett bra fungerande ICKE snålspolande duschmunstycke?
Själv har jag provat flera olika varianter men hittills har jag inte hittat nått som ger ordentlia hårda strålar.

När man har damer i huset med långa tjocka kalufser så är det mer effektivt om man har ett munstycke som kan lämna mycket vatten ifrån sig. Med dagens snålvarianter så tar det en evighet för dom att skölja ur håret. På hotell utomlands har jag stött på många bra varianter men aldrig vågat plocka med mig ett hem :surprised:

Jag har inget problem med vattentryck (5Bar) eller så men det munstycke jag har nu håller på att helt ge upp och går redan på övertid. Men varje gång jag köpt ett nytt för att prova med har det bara varit att byta tillbaks då dom inte ger någon effektiv sköljning :(

//Orparn
 
Y
Kanske går att finna någon gammal Arrow Briljant längst bak i butikshyllorna eller på nätet, är nog en vanlig 12litare med klös i. Dom har dock moderniserat sig så titta noga så det inte sitter plastsaker i hålen som stryper.

http://www.arrowshower.se/duschar/handduschar/briljant.html
 
Tack för förslagen:)
Dusch i trädgården hade jag tills frugan flyttade in här. Då ställde hon krav på dusch och toa inomhus.... :eek:
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Ett sånt här borde gå att hitta på en sån där antikbygghandel.
Helt oslagbart i duschförmåga, håller livet ut.

WP_20151221_001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
KristinaRT
Behöver inte vara gamla munstycken, hemligheten är bara att hitta ett med möjlighet till rätt inställning ;)
Vi har ett som fungerar riktigt bra på långt, tjockt hår (dvs på mig)... Kan bara inte komma ihåg var vi köpte det.
Sannolikt Hornbach, men jag hittar inget proguktnamn på det så jag bifogar en bild: image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Man kan ställa in olika "flöden", men viktigast av allt den har en inställning som är kraftiga raka strålar med tryck i varje liten stråle, så det inte tar evigheter att skölja ir balsam och schampo :)
 
  • Gilla
Vikenråttan och 1 till
  • Laddar…
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
359 och 6 till
  • Laddar…
Rikard Gjersvold skrev:
Ett sånt här borde gå att hitta på en sån där antikbygghandel.
Helt oslagbart i duschförmåga, håller livet ut.

[bild]
Sån hade vi när jag växte upp och den kåken var byggd 1962. :D
 
jbr skrev:
Annars finns ju alltid Commando 450...

[länk]


[bild]
Den skulle passa oss om den bara funnits som handhållen (y)
 
Ta och borra upp hålen i det ni har idag, blir det inte bra så är det bara att handla ett nytt;)
 
AndersS skrev:
Ta och borra upp hålen i det ni har idag, blir det inte bra så är det bara att handla ett nytt;)
Det vi har idag är ett gammalt justerbart plastmunstycke där cromet flagar av och vattnet numera vill sprida sig i olika riktningar på grund av läckage mellan silen o handtaget.... Så , Nej, det är nog bortom räddning.
 
Hur gick det?
Hittade du ngt munstycke med drag i?
 
Skulle vilja väcka liv i denna tråd igen. Har precis behövt byta duschmunstycke och det kommer så snålt med vatten från den att duschtiden förlängts avsevärt. Jag HATAR snålspolande duschar. Man använder ju samma mängd vatten, bara att det tar längre tid.

Hur hittar jag ett duschmunstycke som inte är snålspolande?
 
  • Gilla
grapper och 2 till
  • Laddar…
Har flyttat sen jag senast skrev i denna tråd, nen det satt ett munstycke som ger bra med vatten dit jag flyttade, renoverat för 2 år sen. Kan kolla i kväll om det finns nått märke på det.
 
  • Gilla
StefanKarlsson
  • Laddar…
Dags för trådlyft, jag vill ha mycket vatten i skallen vid dusch så som ursprungsfrågan. Gärna med länk.
Tack på förhand
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.