Köksrenoveringen går vidare!

Jag ska dimra fyra olika sins emellan oberoende ljuskällor i köket, två är vanliga glödkällor 220v och två är LED-lampor med drivdon.
Det vore ju fantastiskt om man hade kunnat gjort detta med en Fibaro RGBW-modul, men den dimrar bara 12 eller 24v.

Hur gör jag bäst, är det bara fyra dimmerpuckar som gäller? Hade varit smidigt om det funnits puckar med två kanaler som är dimbara, typ Fibaros 2x1.5kW ...
 
Ja, det är fyra puckar som gäller; Qubino, Fibaro eller Aeotec. Qubinon är kanske det säkraste kortet, eftersom du har LED &så, men lite dyrare.
Se gärna till att du har lite extra plats för kylning om det är många lampor du dimmrar.Ta åtminstånde fibarons maxeffekt med en nypa salt.
 
  • Gilla
McCullogh
  • Laddar…
vespaman skrev:
Ja, det är fyra puckar som gäller; Qubino, Fibaro eller Aeotec. Qubinon är kanske det säkraste kortet, eftersom du har LED &så, men lite dyrare.
Se gärna till att du har lite extra plats för kylning om det är många lampor du dimmrar.Ta åtminstånde fibarons maxeffekt med en nypa salt.
Det var väl det jag misstänkte! Ja, det verkar som Qubino är bra, trist att den inte är helt 100% komp. med Fibaro HC2 ... Men det kanske kommer i nån update!
Tack för svaret!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.