Någon som kan tipsa om ett företag som kan påla om en villa i Stockholm?

Även intresserad om någon haft dålig erfarenhet av något företag.

/Lotta
 
Hercules är rikstäckande på pålning. Jag har pålat om en villa med gott resultat med dom nu i sommar, men det kostar väldigt mycket.
 
Har hört lite negativt om dem tyvärr...
Hur många pålar o pålmeter till berg behövde du? Och, om du har lust att svara, vad kostade det?
Tack för svar!
 
Vi slog 12 pålar till ett djup mellan 10-12m. Priset hamnade på ca 350000:-. Sägas ska att jag var entreprenör och inte beställare, vi hjälpte ett gammalt par med att rikta upp ett hus som satt sig 12cm i ett hörn pga. Träpålar som ruttnat av. I det priset ingick schaktning och återställning av marken efteråt.
 
Tack för svar igen!
 
matti_75 skrev:
priset hamnade på ca 350000:-.
*gulp*
 
Går sådant på försäkringen?
 
palplintar.se ,pålade mitt hus med 16 st stålrör ca 8 m till berget. Iofs nybygge men 65.000:-
 
Pålplintar gjorde förra pålningen, endast fasadpålning... Behöver nog en ca 30 nya pålar då deras inte "höll".

Hemförsäkringen täcker sällan markrörelser, såvida det inte är jordbävning ;) Men det beror ju på vad som är anledningen till pålningen.
 
Anlott skrev:
Pålplintar gjorde förra pålningen, endast fasadpålning... Behöver nog en ca 30 nya pålar då deras inte "höll".
Till pålplintars försvar måste jag säga att kunden sannolikt beställt ett jobb som är för klent dimensionerat. Det är en stor firma som gör alla typer av förstärkningsjobb.
Jag har inte direkt haft med dom att göra men kan ju säga att det är den här typen av uttalanden som gör att geotekniker och fältgeotekniker (han som kör riggen) nästan aldrig vill göra jobb åt privatpersoner.
Först får man dåligt betalt för att göra ett jobb sen får man skit när det inte håller på grund av beställarens snålhet.
 
Dåligt betalt? För mig är det enormt mycket pengar....
Det kan mycket väl vara så att ett "snikjobb" är beställt. Men du förstår säkert att jag inte vågar chansa att anlita samma företag igen då det förra arbetet blev undermåligt? Kan också undra lite hur ett stort företag med kunskap överhuvudtaget åtar sig ett jobb som inte kommer att hålla.... Vet bara att jag ska betala och bo i skiten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.