Hej!
Behöver tips på bra företag som kan lämna offerter på följande:
Hus byggt 1979 med fuktproblem
69 kvm ska rivas upp och saneras samt byggas om med luftspalt osv.
Vart ska vi vända oss?

(Stockholm)
 
Hänger på din tråd, fast jag bor i Linköping och behöver således tips på företag i Östergötland:p
 
  • Gilla
Åsa Wallenrud
  • Laddar…
Det är dessvärre lite bråttom för oss då vi behöver offerter inför en stundande bankförhandling.
 
pelle242 skrev:
Tag kontakt med de som levererar ventilerade golvsystem. De har säkert entreprenörer som de jobbar med över hela landet.

[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
Tack.. Mailat alla!
 
Hemmakatten
Min erfarenhet är att man behöver följa upp med ett telefonsamtal efter ett par dagar, i alla fall om man vill ha ett snabbt svar (eller för att få ett svar överhuvudtaget). Kanske bäst att skjuta lite på bankmötet.

Och räkna med att få vänta åtskilliga månader innan något företag kan påbörja arbetet.
 
Redigerat:
Jape och Granab har jag bara positivt att säga om när det gäller snabba svar och bra service.
Jag har varit i kontakt med båda nyligen och fått offerter på kort tid.
Nivell är klart dyrast och det beror på att det blir en massa mellanhänder eftersom de säljer inte direkt till slutkund utan det går via ett företag som i sin tur säljer vidare till bygghandeln där man som privatperson får stå med mössan i handen och betala dyrt. Jämförelse så kostar Jape ca 12500kr och Nivell (lågbyggande golv) 25000kr.
I princip samma produkter och material. VARFÖR i h.... skulle man då välja Nivell???
De lever på sitt varumärke verkar det som.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.