T
Jag skulle behöva ett biltak vid min fritidsbostad vid havet och vill inte ha något stort åbäke som fångar blicken, utan något litet och trevligt undangömt en bit från fritidshuset och havet. Jag hade tänkt mig något i stil med följande:

Litet grått biltak med plats för två bilar och separat förrådsdel, omgivet av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alltså plats för två bilar och en mindre 10-12 kvm varm del. Men två platser är egentligen för litet. Det finns, förutom två bilar, även släpvagn, båt och kanske i framtiden både vattenskoter och snöskoter som då behöver förvaras någonstans. Jag hade tänkt placera biltakets långsida pararellt med vägen in till tomten för att slippa hugga ner så mycket träd, så baksidan går egentligen inte att använda.

Finns det fiffiga tips på hur man åtm. får en bilplats till utan att bara förlänga byggnaden med ett par 3-4 takstolar? Jag tycker det blir att se oproportionellt ut...
 
Du kan ha litet tak framtill och långt tak baktill som går långt ner där du får plats med kärror och annat, kan du gömma det lite kommer det inte se åbäkigt ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.