Hej,

Jag och min fru har en sportstuga i Nacka och vi har planer att riva den inom kort. Vi fick en offert från markkillen, men han ville ha 100´. Vi är övertygade om att vi kan nästan halvera detta pris. Emotser gärna tips/erfarenheter från några här som rivit stugor eller mindre hus i Stockholm.

Hälsningar
 
Hemmakatten
Vi betalade 110´i Huddinge, liten tvåplans 30-talsvilla med källare för ett år sedan. Vi hade som mest fått offert på 145'. Priset innefattade bortforsling av allt avfall och tillhyfsning av tomten efteråt.
På vilket sätt är ni övertygade om att det kostar bara hälften? Om ni river själva och bara hyr container för byggskräpet kanske det går.
 
Tjena,

Vår lilla stuga är på 40 kvm och i offerten ingår bara rivning och bortforsling. Ingen tillhyfsning av tomten eller liknande. Vi har fått prisindikationer på runt 60-70´ tidigare, dock ingen offert. Därför tror vi att vi kan få ner priset. Måste ta in offerter från olika bolag nu och jämföra. Några tips ?
 
Hemmakatten
Tyvärr kommer jag inte ihåg vilka vi fick offerter ifrån. Och det företag som rev håller egentligen på med grund- och markarbeten. Ett litet tips kan dock vara att ta kontakt med andra företag än bara rivningsföretag. Tex grävare. Problemet är att det nog är svårt att få tag på någon som kan göra det snart, flera månaders väntetid får du nog räkna med.

Glöm inte att ansöka om rivningslov hos kommunen. Även en rivningsplan (med redovisning av hur avfallet skall hanteras och om det finns miljöfarligt avfall, tex asbest, eternitskivor, oljetank etc.) måste skickas till kommunen och fås godkänt på. Riv(bygg)anmälan skall sedan skickas in minst 3 veckor före rivningsstart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.