Hej,

Vi har ett borrhål för vatten som ligger en bit från vårat hus ( vi delar det med grannen så det ligger mellan fastigheterna). Vi kommer ha en frekvensstyrd vattenpump och behöver ha plats för motorskydd m.m i anslutning till borrhålet ( hyrdopress e.d. behövs inte). Kan någon tipsa på någon enkel prisvärd lösning på markskåp för att montera detta i? Kanske någon enkelt stolpfundament och en vanlig kapsling på stolpe? Helst utan att vi behöver gjuta något.

/Robert
 
En gammal motorvärmaruttagsstolpe som man river ut inredningen ur?
Om den är för liten så ett begagnat fasadmätarskåp.
 
Motorvärmarstolpe skulle ju kunna funka.

Annars har jag sett kapslingar som sitter på perforerade L-profiler nerstuckna i marken. Men det kanske finna något gjutet under där....
 
Vinkelprofil E2684444 är varmförzinkad och 40x60 mm. två sådana "ryggmot rygg" vid en mindre kapslin (för stabilitetens skull) eller en i varje sida med en lite större kapsling. Sedan är det fritt att välja kapsling efter behov.
Ps
Välj en kapsling som ger lite extra utrymme.
 
E elmont skrev:
Vinkelprofil E2684444 är varmförzinkad och 40x60 mm. två sådana "ryggmot rygg" vid en mindre kapslin (för stabilitetens skull) eller en i varje sida med en lite större kapsling. Sedan är det fritt att välja kapsling efter behov.
Ps
Välj en kapsling som ger lite extra utrymme.
Precis sådan jag menar. Tänker att man skulle kunna skruva ytterligare en profil tvärs i botten på dessa som "jordankare". Tanken är inte att motorskyddet ska sitta här för evigt utan flyttas till ett framtida garage ( dock vet jag ej när det blir så det blir väl "halvpermanent").
 
  • Gilla
elmont
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.