B
hej

någon som har tips på schyssta elfirmor som har ordentliga a-prislistor på material, eller tex anvädner sig av elbutik.se som ref och tar det i materialpris och sen kör på timme?

ska jag beställa jobb vill jag ju veta vad det kommer gå på, och för att ens fråga är det ju enklare att kunna räkna själv på materialet......

inga konstigheter, öppna kort helt enkelt, bra för alla...
 
Du lär nog få leta dig blodig om du ska hitta nån som uppfyller dessa krav,,,,,,,,,Det man får göra är väl att i varje kontakt med endera bolag så får du föra det på tal att du inte accepterar nå låtsaspriser och sen se vad de säger. Är jobbet stort så är det inget ovanligt att man kommer överens om 20% påslag på deras netto eller liknande. Men att hitta nån som tar näthandlarpriser rakt av tror jag är önsketänkande.
 
B
S Stefan1972 skrev:
Du lär nog få leta dig blodig om du ska hitta nån som uppfyller dessa krav,,,,,,,,,Det man får göra är väl att i varje kontakt med endera bolag så får du föra det på tal att du inte accepterar nå låtsaspriser och sen se vad de säger. Är jobbet stort så är det inget ovanligt att man kommer överens om 20% påslag på deras netto eller liknande. Men att hitta nån som tar näthandlarpriser rakt av tror jag är önsketänkande.
måste inte vara deras priser så. Men jag vill ju ha en lista innan för att avgöra vad jag vill få gjort... samt att skull diskussionen efteråt. Vad jag ska göra beror ju på vad de tar.
Alternativ nån firma som är ok med att man köper material själv.

alla större ramavtal är det ju långa prislistor med
 
jo jag vet hur du tänker och det är många med dig som vill ha detta uppstyrt men i mångt och mycket är vi inte där än på långa vägar och de som har småjobb riskerar hela tiden att inte hitta nån som utför det hela för elfirmorna har hela tiden kunder som inte bryr sig eller nagelfar priser. Du får helt enkelt ta in offerter och se till totalpriset. Sen att du kanske hade kunnat spara 50kr för ett uttag blir liksom sekundärt om man vill få nåt gjort. Eller föra priserna på tal innan som sagt men då ska det nog till ett lite större jobb.
 
Vill du som kund ha en A-prislista på ett jobb måste du först bestämma vad du vill ha gjort.
Ingen företagare har tid/vilja att göra en prislista som täcker alla tusentals olika scenario som kan tänkas.
Lika så är det svårt att göra en vettig prislista på olika arbetsmoment då det kan skilja faktor flera 100% i tid på liknande jobb, helt beroende på förutsättningar.
Däremot är det rätt vanlig med nettopriser + ett skäligt påslag (10-20%) på matr.
Det enda sättet att säkert veta vad det kommer att kosta är att göra en specad beställning och få ett fast pris.
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.