Hej, jag har hittat en stil på ett kök som jag vill bygga. Nedan finner ni bild.
Hur går man bäst tillväga för att få till ett kök som detta? Jag vill ha tjocka karmar både runt lådor och skåp. Alla tips tas med tacksamhet emot.
main.php
 
raveper skrev:
[länk]
Riktigt snygg, just vad jag letar efter. Har ni extra mellanrum mellan stommarna eller sitter dom dikt an?
 
Inte mitt kök..
 
Jag vet precis vad du menar. Vi gjorde ett i vårt förra hus, och då av en snickare som nu är oensionerad.
I vårt nya hus tog vi en enklare lösning och valde Tibrokök, men ack vad vi ångrar oss.. Det var dyrt, halvdana leveranser och framför allt en finish som mer andas IKEA än det du har på bilden.
Mitt tips är Åraslövs snickeri som gör köken precis som du vill ha dem och som var billigare än Tibro när vi kollade dem.
(hade för brått med leveransen, det var därför vi valde "fel")
 
Kan man inte bara sätta vanliga stommar med distansklossar emellan. Sedan klär man in luckorna med listverk eller mdf. Jag skulle säga att lösningen kräver ett stort kök, då det äter skåpplats ganska rejält.
 
Sant - de små distanserna tar mycket plats tillsammans. Tibros kök är uppbyggt så med MDF distanser mellan vanliga skåp (dock ej horisontella mellan lådorna !?).
Det blir dock ganska svårt att få till en snygg slutfinish med alla små skarvade pusselbitar.
Å andra sidan kan man ju köra 700 mm djupa bänkar med fullutdrag så har man fått igen lite plats där.
 
M
Vi beställde ett liknande kök av en lokal snickerifirma med specialitet kök. Vi tittade på standardkök först, med alternativet att sätta distanser runt, men när vi jämförde detta med vad vi såg hos snickerifirman så var det inget snack. Vårt specialsnickrade kök är supersnyggt och precis som vi ville ha det. Och inte så dyrt heller.
 
Om du kollar på länken i länken, dvs klickar på its a house, så ser du tyvärr inte längre bild 1, det verkar som om de tagit bort den bilden. Så du är nog tvungen att läsa den långa beskrivningen av Cederbusch. Den är bra, men en bild säger ju mer än tusen ord.
 
lavin skrev:
Om du kollar på länken i länken, dvs klickar på its a house, så ser du tyvärr inte längre bild 1, det verkar som om de tagit bort den bilden. Så du är nog tvungen att läsa den långa beskrivningen av Cederbusch. Den är bra, men en bild säger ju mer än tusen ord.

http://inspireramera.se/2010/march/underbar-forandring.html
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.