Hej

Jag vet att ämnet diskuterats varmt här på forumet men ofta handlar det om bästa skruvdragaren för yrkesbruk och utan hänsyn til pris. Jag är en vanlig hemmasnickare som behöver en stark och bra skruvdragare för pyssel hemma. Bygger lite skjul, isolerar garage, lägger golv osv. Hade tänkt att lägga ut runt 1500 kr. Funderar på en Bosch 14,4 LI-2 eftersom litiumjon-batterier tilltalar mig men är lite rädd att den är för klen.
Någon som kan råda i frågan?

/Gabba
 
Kolla AEG's maskiner. Det finns modeller som ligger i den prisklass du nämner. Har själv en BEST12X och den är helt ok. Möjligtvis lite dåligt varvtal, men det kanske har rättats till på senare maskiner. Ett annat tips är att beställa från t.ex. USA. Då kan du köpa en på pappret vassare maskin till ett mycket lägre pris än hemma. Köpte nyss en reconditioned DeWalt impact driver från ToolKing. Drygt 2000:- betalade jag och 5 dagar senare fick jag den. En dröm att dra skruvar med...
 
Silvan verkar ju ha ett "bra" pris på psr12-ve-2 just nu men den kanske är för svag för dig?

silvan_psr12ve-2.png
 
Köpte en Bosch PSR 18 V LI-2 idag. Mycket bra tryck både som skruvdragare och borrmaskin. Cirkar 1500:- på Hornbach.
 
Är själv sugen på Makita BDF440 men börjar inse att det är fel prisklass för mig som hemmafixare. Har fått upp ögonen för blå Bosch, och deras GSR12 verkar bra. Problemet med Clas Ohlson är att de båda Bosch GSR-maskiner de har i katalogen har utgått och finns inte på centrallagret. :( Nån som vet nåt om det? Kommer man byta till 14,4 V, tro?

Marcus