Y
Är inte riktigt nöjd med ICAs matlådor. Deras plastlock ser numera missfärgade ut. Kan ha med mitt vatten kombinerat med diskmaskinen att göra men ändå.

Vilka matlådor är ni nöjda med?

// Frysning, microvågsugn samt inte ta död på mig med plast-gifter. // :)
 
Den "klassiska" Ikealådan.
Vit med rött/genomskinligt lock.

Kan bli lite sunkig efter ett tag. Men de enda som inte verkar bli det är väl plåtdosan.
Men då kan man ju inte ha den i micron.
 
Jag har en favorit:

Img-TLJTU-1-XX_1-large.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Kör på MathiasS förslag och förvara den sedan i en sån här:



Human-Organ-for-Transplant-Lunch-Box-2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Skaffade plåtdosa för ett tag sen! Är så jäkla nöjd med det beslutet! Maten alltid jämnvarm, speciellt potatisen smakar bättre än micropotatis! Aldrig brända kanter runt om, lätt att diska, blir aldrig snuskig, och man slipper micro-köer!!

Enda nackdelen är ju att man måste ha tillgång till värmeskåp! Så går ju inte om man är ute på fältet! Så länge man inte har 12v värmeskåp iofs ;)
 
Ikeas vanliga eller plåtis är det som gäller :)
 
Y
Läste någon artikel engång som också listade dom olika stämplarna fast med mer dramatiska varningar än sund.nu..
Icas matlådor var inte bra enligt den tidningen. Fast enligt sund så är den okej så det var ju en liten tröst för mig som bara har Icas.
5: PP - PolypropenPolypropen är vanligt i brödförpackningar, yoghurt behållare, sirapsflaskor, ketchupflaskor, sugrör, medicinflaskor, burkar och mikrovågsförpackningar. Polypropen tål höga temperaturer.Riskbedömning: Låg

Flera har nämnt Ikea. Den ser rätt fin ut. Dock kostar den 25kr medan Ica tar 35 för två lådor.
Tupperware nämner inte priser. Metallådor blir nog inte bra i micro... Glaslåda, låter både dyrt och svårt att fåtag i?
 
Ja, det var visst slut på glaslådor i den butik vi hittade på nätet. Och tunga är dom säkert också....
 
Rostfri metallåda går alldeles utmärkt i micron bara man tar av locket.
 
  • Gilla
JoakimJohansson
  • Laddar…
Är detta matlådan från helvetet? Dags för oss konsumenter att göra uppror - nu kan man inte ens lita på att en sån simpel produkt som en matlåda ska fungera! Hade väskan full av köttbullar och sås pga denna skitprodukt. Hade det varit leverstuvning eller nåt så kanske det hade kvittat, men köttbullar! Som tur var hamnade det mesta i kepsen så det vara bara att hälla tillbaka, men jag fick sleva lite i botten på väskan också.

20130717_150714.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PeterJeffrey och 1 till
  • Laddar…
Plåtdosan lirar i en helt egen division, jag har några som jag ärvt efter min far, de ser som nya ut än, fast de säkert har 30-40 år på nacken. Om man inte har tillgång till värmeskåp går det utmärkt att köra dem i mikron om man tar av locket.
 
Bo.Siltberg skrev:
Är detta matlådan från helvetet?
Usch, jag lider verkligen med dig.
Min låda har läckt kalops en gång i väskan och efter det snor jag alltid runt en extra påse när det är något mer flytande som skall förtäras på jobbet.
 
Bo.Siltberg skrev:
Är detta matlådan från helvetet? Dags för oss konsumenter att göra uppror - nu kan man inte ens lita på att en sån simpel produkt som en matlåda ska fungera! Hade väskan full av köttbullar och sås pga denna skitprodukt. Hade det varit leverstuvning eller nåt så kanske det hade kvittat, men köttbullar! Som tur var hamnade det mesta i kepsen så det vara bara att hälla tillbaka, men jag fick sleva lite i botten på väskan också.

[bild]
Dessutom har ju varenda jävel en sån, så jag fick min låda snodd på jobbet. MED mat i den! Rrrrogntudjuuu!
Inte räcker det att ha den kvar i påsen heller (som man haft för att skydda sig mot ditt problem), eftersom alla andra är lika frekventa kunder som jag och också använder systempåsar... :surprised:
 
  • Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.