Min batteridrivna arbetslampa har lagt ner för gott efter 3-4 års trogen tjänst, vilket var betydligt mer än jag väntat mig av en lampa som jag fick för att jag nappade på ett av bonniers "kanonerbjudanden". Så nu behöver jag en ny.

Vilken arbetslampa är bäst? Man ska gärna kunna ställa ifrån sig den och rikta ljuset, och den ska ge bra ljus.

Alla olika lampor är intressanta. Jag har redan litiumjonbatterier och laddare i boschs blåa 10.8v och 18v-serier, så det finns en möjlighet till samordning där.
 
En stor fördel med den är att jag inte äger en enda L-boxx idag så alla boschverktygen ligger inknölade i ett skåp. Men hur står sig den mot VariLED-lampan? Och är den bra?
 
biggles12 skrev:
Kanske [länk] kan vara något?
Fantastisk! Nästan tur att jag inte kör l-boxx för den här hade kunnat vara svår att motstå.

Jag är annars rätt nöjd med min syslite. Den har olika vinklade sidor vilket låter en ställa den på saker och ger då lite olika vinklar uppåt. Den är också lätt att bara hänga upp någonstans men riktigt riktningsbar är den väl inte utan ytterligare stativ.

Som bonus är den grym när man vill ha en väldigt portabel lampa med god spridning, till exempel på husvisningar vilket väl är det jag använder den mest till nuförtiden.
 
  • Gilla
biggles12
  • Laddar…
Efter lite funderande så tror jag inte att L-boxx-lampan är rätt för mig eftersom jag inte bär runt på verktygen så mycket, de ligger mest i snickarhörnan och så går jag och hämtar det jag behöver.

Några andra tips på lampor? Det behöver inte vara bosch utan det går hur bra som helst med biltema eller något annat bara det är bra lampor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.