Jag har sökt och letat. Men inte hittat något bra svar.

Kampen mot mitt källargolv fortsätter, men nu börjar det blir tungt.
Betongen är nu på sina håll runt 20cm och det klarar inte kapen att såga. Därför tänkte jag nu hyra en MEGA bilningsmaskin.

Har sneglat lite på Bosch GSH27. Är den bra eller finns det bättre? Jag har 230V och 3-fas.

Tips? Och jag vill självklart hyra .... :)

PS. Det blir lite sten och massa när man bilar betonggolv och dränerar samtidigt. Se nedan.

transport.jpg
 
En mycket kraftigare maskin finns nog inte som är "handhållen". Nästa steg är hydraulhammare till grävmaskiner eller brokk.
Är det mycket kanske det kan vara idé att ta in grävare med hydraulhammare och betongsax. Går ju snabbt då så kanske inte blir så dyrt i slutänden.
 
Gallimatias skrev:
En mycket kraftigare maskin finns nog inte som är "handhållen". Nästa steg är hydraulhammare till grävmaskiner eller brokk.
Är det mycket kanske det kan vara idé att ta in grävare med hydraulhammare och betongsax. Går ju snabbt då så kanske inte blir så dyrt i slutänden.
Grejen är att jag har bara cirka 2kvm kvar att få bort. Skulle jag ta dit en brokk eller hydraulhammare så blir det ju sanslöst onödiga pengar.
Sen vill jag ha lite koll på det med då ett vattenrör går under.

Hittade däremot denna film nu precis: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=yeA5d6xqd2g[/ame] . Tror nog det får bli en Makita från Cramo ...
 
Klart du ska ta en sväng med den enda gula maskinen man kan tänka sig att använda. Har själv använt en sådan för att få bort ett skorstensfundament som var gjutet av satan själv. Även en utvändig trappa fick sätta livet till. Fruktansvärt tung maskin att arbeta med, men jäkligt effektiv.

Att det blir en del massor när man gräver ur skriver jag under på. De började såhär:

PICT3916.jpg

Och slutade såhär:

PICT4503.jpg
 
hahaha! Det är inte klokt! Man förstår inte var allt kommer ifrån .. tur man inte gör detta för ofta ... ;)

The game is on ... let the fight begin! :p
Återkommer med mer info och bilder när jag attackerat lite ..
 
llehs skrev:
Hoppas det gick bra.
Jag bilade 12 m2 ifjol och den sista m2 idag mha en hyrd Hilti
300kr för en halv-dag.
Helt ok.

[länk]

[bild]
Vi har inte kommit vidare än .. grrr .. det var tydligen fler i trakten som behövde bråka med betong i helgen ..
Aja, semestern nästa vecka är räddad i alla fall! ;)

Faktum är att det blir nog en exakt likadan för mig på måndag. Makita var på rep men uthyraren sa att den slog med mer kraft. Hela 68 J !
Låt oss se vad golvet säger om det ..

På tal om golv, just nu ser det ut som nedan .. pust ..
golv.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.