Hej!

Någon som vet ett bra ställe att köpa billiga glaskasetter på?
jag ska bygga om mina 2glas kopplade till 2 el. 3glas kasetter.

kanske utlänska leverantörer med goda erfarenheter?
 
bump...
 
Det låter som större mängder. Jag har köpt från ett glasmästeri när jag gjort egna fasta fönster.
 
jo, det är e större antal. men jag tänkte det kanske finns billigare än stället närmst mig. men priset kanske inte skiljer så mycker per ruta pga man mest betalar för glaset nu o inte en massa trä.
 
Dyrt är mitt spontana känsla av kronfönsters pris.

Jag gav ca 1700 kr för komplett 15x13 fast PVC-fönster med karm ! Lågenergi, Argonfyllt 2-glas.
Engmans Byggvaror i Torsås köpte jag ca 25 fönster av senast.

Kronfönster är mycket hemsida och snack med löjliga överpriser på polska fönster.
PVC fönster är mycket billiga om man inte köper av skojare med brutala marginaler.

Mvh
 
somelvis skrev:
Dyrt är mitt spontana känsla av kronfönsters pris.

Jag gav ca 1700 kr för komplett 15x13 fast PVC-fönster med karm ! Lågenergi, Argonfyllt 2-glas.
Engmans Byggvaror i Torsås köpte jag ca 25 fönster av senast.

Kronfönster är mycket hemsida och snack med löjliga överpriser på polska fönster.
PVC fönster är mycket billiga om man inte köper av skojare med brutala marginaler.

Mvh
När jag tänker på det så har du helt rätt. Jag köpte kompletta öppningsbara fönster för typ samma pris, när jag beställde pvc-fönster av en mindre leverantör (importör). Dvs en glaskasett borde inte kosta mer än ca 1000 kr för det måttet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.