Jag ska ta bort all el i ett rum under renoveringstiden och tänker hänga upp en led arbetslampa, gärna med närvarosensor. Någon som har tips där?
Ingen verktygsfråga kanske men då kan kanske Admin flytta till bättre forumdel 🙏
 
Redigerat:
Förutsätter kanske att man redan har Milwaukee M18 batterier....
Kan rekommendera följande.... inte snordyr i förhållande till vad man får.
Köpte den primärt för att kunna använda vid eventuellt strömavbrott & egendomligt nog så blev det ett sådant ett par veckor efter att den hade inköpts.

Man kan välja om man vill att den belyser endast ett håll eller 360.

Kan även hängas upp.

https://www.proffsmagasinet.se/el-b...lGRQev0zUttt7T9h1KcUPGYd8PkYeLNRoCZscQAvD_BwE

Milwaukee M18 LED-stationsarbetslampa i förpackning, ej inkluderat batterier och laddare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Milwaukee M18 bärbar LED-arbetslampa placerad på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Man behöver ofta ganska mycket ljus när man renoverar. Skulle föreslå en bättre pannlampa istället eller en kombination av båda.
 
Tack för svaren, tänkte inte på modellspecifika lampor! Isåfall har jag både Makita & Dewalt 18v maskiner. Ska kika.
Det blir mer en ”allmänlampa” än för renoveringens skull, rummet ligger mitt i huset och kan vara bra med ljus på kvällar/nätter när man går igenom, tills elen är klar. Sensor hade varit bra, då kunde den bara hänga och man slapp tända och släcka manuellt.
 
C
Är det batteridrivet du tänker dig eller kan du tänka dig att dra in en skarvsladd i rummet?
Tycker personligen batteridriven belysning har lite tråkigt kort batteritid, i synnerhet när man maxar belysningen som man gärna gör när det är arbetsbelysning.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag köpte en batterilampa på jula att ha tillfälligt i carportren tills renoveringen av den är klar (vill inte dra om elen innan allt är klart). Två spottar och rörelsesensor och den lyser utan problem upp hela carporten och bilplatsen bredvid. Första batterierna räckte ca 9 månader.
Har inte kollat om modellen finns kvar men den kostade inte så mycket och vår hamnar i ett förråd när carporten ör klar.
 
  • Gilla
gluecifer
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.