Hej!

Jag håller på med ett garage och har så här långt byggt stommen.
Innnan jag isolerar tänkte jag dra elrör med mm.
OBS jag ska inte koppla själv då jag inte är behörig.
Men jag vill gärna själv skruva upp dosor och rör.
Tänkte fråga om någon har något tips på litteratur för sådana installationer eller om det finns någon bra site.
Jag hoppas hitta lämpliga mått i höjd och dimensioner på rör och dosor.

Mvh
Fredrik
 
Fråga elektrikern som skall dra trådar och koppla, denne lär ge dig korrekt info.

Är ju rätt meningslöst att du förlägger rör etc och att sen behörig inte vill dra trådar i det.

/Kent
 
Om nu någon har missat, det är lika behörighetskrävande att lägga rör och dosor som att dra kabel och koppla.
Är du tänkt att anlita någon för att koppla är det mycket lämpligt att du kommer överens med honom redan nu hur och vad du ska göra
 
Hej!
Jasså så det är så det ligger till.
Jag hade hoppats kunna spara en slant genom att dra rör mm själv bara jag läser på hur man gör.
Mvh
Fredrik
 
Många elfirmor låter dig säkert dra rör och dosor själv, om du ringer och gör upp om de INNAN du börjar.. samt att han/hon kan komma dit och gå igenom jobbet och visa hur du ska göra innan!

Jag har dragit el i "hemma-pulade" rör/dosor i ett garage en gång.. och elen i de garaget blev garanterat DYRARE pga att han drog rören själv.. därför att de var så mycket fel, vi fick bryta upp väggar och göra om hälften!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.