Hej! Söker tapet till köket som vi håller på att bygga ut och hoppas att ni här har lite tips att kommma med! :)
Kort beskrivning av drömköket:
Ca 35 kvm stort. Vitmålat pärlspontstak. Rutigt golv (marmoleums mörkgrå varvat med deras ljusgrå plattor på diagonalen, lite som sneda schackrutor.) Vet inte köksluckor ännu men det blir vitmålade i alla fall, kanske ramluckor eller någon som Ikeas ståtlucka (fast det har jag fått tips om här att det kanske blir för randigt, funderar mer på detta). Är kär i kvänumkök men det fungerar inte för p¨ånboken...
I matdelen av köket blir det hög pärlspont på väggarna. Vitmålad kanske 150 cm hög. Nån platsbyggd sittbänk mellan två fönster i ett hörn.
Tänk er lite gammeldags stil med moderna inslag!
Vad ska man ha för tapet? Å ena sidan kanske man vågar vara lite "vild" med tanke på att det inte blir så mycket tapet pga att pärlspontspanelen tar upp en stor del av väggytan. Att man vågar sig på sig på en mönstrad tapet... Å andra sidan är golvet rutigt och det kanske upplevs som för rörigt om man vågar mer med tapeten??? Har tänkt mig lugna färger i övriga huset. Ljust.
Har ni idéer så vore jag glad! När jag sett bilder på kök som stämmer in på min beskrivning har jag tyvärr inte sett något tapetförslag... Att ha pärlspont hela ägen upp till taket är inget alternativ då vi har vitmålad pärlspont i taket också.
Tanken är alltså att det ska passa in i vårt 20-talshus. Gillar en gammeldags stil men tänker inte köpa all inredning på auktion utan tycker att det kan vara fint med moderna inslag också!
Nån som vill tipsa? /Mejram
 
Håller med om att Sandberg har urfina tapeter! Tack för dina tips!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.