Jag sitter och letar efter ett putsat hus som är i (relativt) lantlig Skåne-stil utseendemässigt. Viktigt att det är putsad fasad, sen spelar det ingen roll om det är ett stenhus eller trästomme.

Jag tycker det närmaste jag kommit hittills är Eksjöhus villa som heter Skanör. Här kommer bild!
SKANOR_FRONT_FINAL-1024x682.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

SKANOR_REAR_FINAL-1024x682.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag tänker mig en prisklass med totalentreprenad på MAX 3,0 milj. Någon som har koll på de olika hustillverkarna och vet andra passande hus?
 
Exempelvis LB-Hus Classic 221
 
Jag inser att jag låter långt ifrån modern när jag tycker det är synd att baksidan har en sådan udda mix av fönster samt att planlösningen på bottenplan långt ifrån är traditionell. Varför har man inte 3 salonger i fil mot baksidan samt hall, badrum och kök mot framsidan. På något sätt landar jag alltid i att jag upplever den sortens planlösning betydligt mer hemtrevlig än moderna diton. Bortsett från detta så är huset mycket fint.

Ursäkta mitt frånsteg från egentliga frågan.
 
I just detta hus får man ändra planlösning som man vill, alltså kan du lägga salonger i fil om du vill ;-)
 
När det gäller hus i prisklassen 3 miljoner kan du ändra planlösningar hos dom flesta husleverantörerna :)
 
Har tittat på andra hustillverkare shus. Jag hittar inte ett hus med liknande utformning av takfot o.s.v. som just detta från Eksjöhus. Om ni gillar detta och kan ändra planlösning så att funktion, rummens läge i förthållande till tomten stämmer, ja då har ni kanske hittat just ert hus. Samtidigt är jag säker på att många andra hustillverkare kan ge er ett liknande hus om ni preciserar det ni vill ha, t.ex ta med denna bild till dem och förklara. Tror att både Myresjöhus, Vårgårdahus, Trivselhus, LB-hus, A-hus, Götenehus, ja många fler kan komma upp med ett bra förslag. Förstår att exteriören är viktig. Men tänk också på alla andra delar av husköpet; husets konstruktion, vad ingår i priset, företagets ekonomiska status o.s.v. I detta sammanhang står sig Eksjöhus väldigt bra, men som sagt, exteriören är något de flesta kan ordna till efter önskemål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.