Hej, jag har efter 7 år nu äntligen fixat en innedörrströskel som behövde en list.

Listen är i obehandlad hyvlad ek. Har någon ett tips på vad man ska lacka den med så att den matchar tröskeln bättre? Bets, men vilken färg tror ni skulle funka?

• Innedörrströskel med obehandlad hyvlad eklist på ett trägolv, med olika färger på listen och tröskeln i fokus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den nya listen kommer att mörkna (blekas) med tiden. Jag skulle vänta ett år innan jag fattade beslut.

Troligen kommer den att bli tillräckligt lik befintlig tröskel och golv med tiden oavsett. Den kommer bli brun-gulare. Efter ett år kommer den nog ha anpassat sig av sig själv. Så att lacka med vanlig golvlack borde räcka utmärkt.

• Gilla
olabil
  • Laddar…
O O skrev:
Den nya listen kommer att mörkna (blekas) med tiden. Jag skulle vänta ett år innan jag fattade beslut.

Troligen kommer den att bli tillräckligt lik befintlig tröskel och golv med tiden oavsett. Den kommer bli brun-gulare. Så att lacka med vanlig golvlack borde räcka utmärkt.
Ok, ja du har nog rätt. Kunde detta vänta så länge det beslutet vänta ett år till...eller två 😊

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.