Vi arrangerar en "besöksrunda" bland snickerier i Skåne. Varmt välkomna att delta!

Välkommen till Öppet Snickeri Skåne 2-3 september!

Öppna ditt snickeri för besökare - och åk och hälsa på andra!
Vi gillar båda att välkomna besökare till oss och att hälsa på hos andra snickerier! Se hur de har det, spana in smarta verkstadslösningar, pågående projekt eller bara insupa atmosfären!
Att ta en kaffe och prata snickrande är såklart också väldigt trevligt!
Och det är ju precis lika spännande att se det lilla enmans-snickeriet i garaget som den stora fabriken. Kanske finns det även hemmasnickare som vill bjuda in?


Hur funkar det egentligen?

Välj en dag (lördag eller söndag 2-3 september) som du har ditt snickeri öppet för besökare kl 10-17. Den andra dagen kan du själv åka runt och hälsa på i andras snickerier!

Vi kommer när det närmar sig att publicera listor på vilka snickerier som är öppna vilka dagar. Sen planerar du din egen rutt och har en himla trevlig dag!

Detta är öppet för både snickerier och privatpersoner.

Kostnad: gratis

Här är länk till evenemanget på facebook: https://fb.me/e/VrLiSvZw
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Alfredo och 7 till
  • Laddar…
Uppar denna lite! Hittills 7 ställen som har öppet!
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
@Daniel_N

Stort tack för ett supertrevligt och intressant initiativ! Har haft en fantastisk helg!

Alltid intressant att se hur ditt snickeri utvecklas men också väldigt inspirerande och givande att se andra snickerier samt att frottera sig med likasinnade.

Det vore fantastiskt om det här kunde bli ett årligt och gärna växande event!
//Ronnie
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Dessutom vill jag tacka alla de deltagare som så generöst öppnade sina verkstäder för oss i helgen.

Framför allt vill jag tacka @Ola C som inte bara visade sitt snickeri utan också ställde ut ett flertal av de fantastiska möbler han visat upp i sina utförliga och informativa byggtrådar här på forumet under ett flertal år.
Verkligheten slår webben vill jag säga!

Tack!
//Ronnie
 
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
gärna växande event!
Min verkstad håller kanske inte med...kändes som pubilkkapaciteten på 20 kvadrat maxades idag😆. Synd du körde bil, jag hade förberett med en ny cognacsflaska. Jaja, vi tar det en annan dag i lugn o ro.
 
  • Gilla
  • Älska
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Min verkstad håller kanske inte med...kändes som pubilkkapaciteten på 20 kvadrat maxades idag😆. Synd du körde bil, jag hade förberett med en ny cognacsflaska. Jaja, vi tar det en annan dag i lugn o ro.
Längtar...
 
  • Gilla
Ola C och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.