Hej!
Detta är mitt första inlägg men jag är ofta inne och läser andras och får inspiration och kunskap!
Vi funderar på hur vi ska bygga ut vår nästintill obefintliga hall så att fler än två par skor ryms åt gången. Det självklara tycks vara att bygga ut från den nuvarande hallen men jag har svårt att se framför mig hur detta kommer te sig utifrån, både när det gäller att synka det med husets tak samt fasaden. Det är ju viktigt att det ser självklart ut och inte skaver då man tittar på det. När jag letat på nätet har jag inte hittat mycket när det gäller sådana här utbyggnader (vilket kanske säger något)...

Det vi har är ett enplanshus med inredd vind byggt ca 1932, hela tomten ligger i en sluttning så entréplanet ligger lite högt.

Finns det någon som gjort något liknande eller har ideér eller tips?

Tacksam för era synpunkter!
 
  • Handritad planritning av enplanshus med föreslagen utbyggnad markerad i hallen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handritade skisser av enplanshus med tillbyggnad i olika vyer: syd, öst och norr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Enplanshus med inredd vind och veranda, omgivet av träd och beläget på en sluttning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritningar med mått för en hussektion och situationsskiss med sluttande tomt och inredd vind.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.