Hej alla,

Jag ska besöka mitt nyköpta hus för första gången imorgon tillsammans med en vän som har tekniska kunskaper om hus och renovering. Jag tror att huset kan behöva en totalrenovering, men på grund av budgeten planerar vi att göra det successivt. Att byta taket kommer att vara det första steget.

Imorgon har vi chansen att kolla, mäta och ställa frågor. Vad är era tips och förslag på saker jag bör kontrollera och fråga om? En av de viktigaste sakerna för mig är att veta om jag kan ladda min laddhybridbil där och hur det står till med elsäkerheten och elsystemet.

Tack på förhand för all hjälp!
 
Om din vän är besiktningsman för hus och el så hade jag bett honom/henne att skriva ett protokoll och om han/hon inte är det hade jag ändå tagit in en besiktningsman för både hus och el (de besiktar ofta inte el så det får man göra separat).

Särskilt om det gäller en helrenovering är det ju viktigt att du har all information om huset framför dig när du beslutar om hur du ska göra. Du vill inte upptäcka saker efter hand som du hade kunnat veta innan.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.