Nu är vi fast. Vi har ställt upp en mindre INTEX pool på 4.88 m i dia och 122cm höjd och får problem. Tanken är att bygga in den på ett sätt så, att övre trädäcket (det röda, finns inte ännu) hamnar ca 2 cm ovanför denna. Så att man med lätthet kan ta sig in.

Ordinarie trädäck (gul färg) ligger ca 30 cm ovan mark. Poolen är placerat något lägre så att 80 cm är ovan det ordinarie trädäcket. Frågan är hur ska vi bygga det så att vi kan få en trappa eller ramp upp till poolen? Både jag som frun har problem med knän och höfter som gör det omöjligt att nyttja poolsteget...

Det gröna är thujor på ca 2.5 m

Alla tips emottages. Jag väntar med att söka bygglov på detta då det känns så osäkert...
Ingen aning hur det ska göras. Vi vet bara att den (poolen) måste byggas in och även på sidorna.

pool.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ramp kan bli knepigt då trall blir väldigt hal när den blir blöt. Vi hade vanligt impregnerat runt vår förra pool och det rekommenderar jag inte alls!
Som sagt väldigt halt och de sprack rejält redan efter andra säsongen med en massa stickor i fötterna som följd.
Jag skulle köra på rillad trall och helst komposit men annars något tåligare än vanlig furu...
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.