Tänkte bara dela med mig av ett tips. Köpte en blandare från Grohe via en tysk hemsida:
www.armaturenversand.de

Priset blev 2360 kr inkl frakt. Priset i butik i Sverige för denna blandare är ca 3600, och på svenska nätbutiker kunde jag hitta den för ca 3200. Dvs ca 30% billigare.
Beställde på torsdagskvällen, på måndagen efter kom den med bud direkt hem till dörren.

Enligt uppgift från en svensk site jag hittade (www.vvs-netto.se/) så ska köpvillkoren och garantier vara likvärdiga med de som gäller i Sverige.

Lovar inget, men för mig fungerade det klockrent! d^_^b
 
  • Gilla
JuliaUppsala
  • Laddar…
Tack för tipset!
 
  • Gilla
Stegun049
  • Laddar…
Hoppas flera handlare blir hårdare på kvitton när det gäller reklamationer så snika typer som du får det jobbigt när det blir problem.
 
Sniken eller kostnadsmedveten konsument - ja, skillnaden är ju hårfin.
TS borde nog ha åkt till nordnorge för att "fynda". ;)
 
Blandarkungen skrev:
Hoppas flera handlare blir hårdare på kvitton när det gäller reklamationer så snika typer som du får det jobbigt när det blir problem.
Ett Troll!!!
 
Trollet har nog alldrig hört talas om EU och fri rörlighet för varor och tjänster. Undrar på om man tar gigantiska överpriser i Sverige att man handlar smart som EU medborgare.

Man kan tom köpa en ny kran om den gamla inte funkar och så har man nått de svenska prisnivåerna.

FYI: Hade extremt bra priser på Grohe hos:
http://www.megabad.com
Såg i andra trådar att folk hade handlat härifrån och var nöjda.
 
Blandarkungen skrev:
Hoppas flera handlare blir hårdare på kvitton när det gäller reklamationer så snika typer som du får det jobbigt när det blir problem.
Det är väl ingen som tar emot en reklamation utan kvitto? Reklamera får TS göra i Tyskland om det skulle behövas. Inte alls omöjligt, men i alla fall mer omständligt. Därför ska man bara köpa kvalitetprodukter på nätet.
 
Fri handel är jag den första att skriva under på. Jag hör om nått fall i månaden där en Internethandlare har lämnat konsumenten i sticket, och det blir allt vanligare. Finns ett par riktig bra (och billiga) e-handlare. De flesta som jag har goda erfarenheter av brukar vara de som har en fysisk butik i grunden men undantag finns givetvis och blir allt vanligare.

Jag jobbar själv med handel av vvs-varor över Europa både som konsument och företagare ska man passa sig.

Om du får en transportskada, reklamation, felleverans etc. vanligtvis skyller leverantör, transport, grossist, e-handlaren på varann och det blir oerhört frustrerande när de gömmer sig. Många tror att konsumentköplagen är tillräckligt stark men den har många falluckor.
 
Krilleman
Personligen tycker jag inte Grohe är värda dom slantarna oavsett var du köper blandarna... Deras glansdagar är över. Köp svenskt, då får du svensk standrad, mjukstägning på köpet, och något som håller. Reservdelar på dagen om det går fel! Värt massor den dagen du står med en blandare som ballat ur och det är julafton!
 
Lustigt det här med reklamationer. Har bott i 7 hus sen 1979 med en mängd olika blandare och aldrig har vi haft något fel på dom.
 
nikasp
Jag tror att Blandarkungen läser in lite för mycket i tipset. Det står ingenstans att man/han ska lura någon vid eventuell reklamation. Bra tips förresten. Jag kan nog ta smällen med en garantigrej på en blandare, hittills har jag inte råkat ut för annat än att byta någon packning och jag är 39 år gammal.
 
Jag var lite trött och sur, ber om ursäkt för mitt första inlägg. Lite mycket "troll" varning på det. Fixat en reklamation idag faktisk, så jobbar men med det ser man ju mer än normalt. Reklamationer ligger oftast normalt kring 0.5-1% så det är inte jättevanligt. Men till detta räknas inte "godwill" som att skicka nya packningar etc. som 99% beror på yttre åverkan. Blandaren är ju sista anhalten i systemet om man säger.
 
K Klockan skrev:
Tänkte bara dela med mig av ett tips. Köpte en blandare från Grohe via en tysk hemsida:
www.armaturenversand.de

Priset blev 2360 kr inkl frakt. Priset i butik i Sverige för denna blandare är ca 3600, och på svenska nätbutiker kunde jag hitta den för ca 3200. Dvs ca 30% billigare.
Beställde på torsdagskvällen, på måndagen efter kom den med bud direkt hem till dörren.

Enligt uppgift från en svensk site jag hittade (www.vvs-netto.se/) så ska köpvillkoren och garantier vara likvärdiga med de som gäller i Sverige.

Lovar inget, men för mig fungerade det klockrent! d^_^b
K Klockan skrev:
Tänkte bara dela med mig av ett tips. Köpte en blandare från Grohe via en tysk hemsida:
www.armaturenversand.de

Priset blev 2360 kr inkl frakt. Priset i butik i Sverige för denna blandare är ca 3600, och på svenska nätbutiker kunde jag hitta den för ca 3200. Dvs ca 30% billigare.
Beställde på torsdagskvällen, på måndagen efter kom den med bud direkt hem till dörren.

Enligt uppgift från en svensk site jag hittade (www.vvs-netto.se/) så ska köpvillkoren och garantier vara likvärdiga med de som gäller i Sverige.

Lovar inget, men för mig fungerade det klockrent! d^_^b
Hej kontrollera bara att blandaren klara vårat vattentryck. Då vi i sverige ofta ligger runt 6 bar i kommunala anläggningar. Hade en bekant som importerade en AEG. Sedan ringde han efter 2 månader då den börjat läcka. Sedan såg jag att den ändrat form och höll på att spricka pga vattentrycket. Denna klarade max 3 bars tryck.. så det fungerar ju inte i sverige då vi oftast har 6 bars tryck på kallvattnet. I tyskland brukar vatten trycket ligga mellan 2-3 bar. Sp det är en jälka skillnad. Så kolla bara specifikationen att den klarar trycket
 
Jizydoor Jizydoor skrev:
Hej kontrollera bara att blandaren klara vårat vattentryck. Då vi i sverige ofta ligger runt 6 bar i kommunala anläggningar. Hade en bekant som importerade en AEG. Sedan ringde han efter 2 månader då den börjat läcka. Sedan såg jag att den ändrat form och höll på att spricka pga vattentrycket. Denna klarade max 3 bars tryck.. så det fungerar ju inte i sverige då vi oftast har 6 bars tryck på kallvattnet. I tyskland brukar vatten trycket ligga mellan 2-3 bar. Sp det är en jälka skillnad. Så kolla bara specifikationen att den klarar trycket
Där ser man. Min erfarenhet av tyskt kranvatten är att den är snäppet starkare än en högtryckstvätt (kanske aningens överdrivet). Men det kanske inte har så mycket med själva trycket i rören att göra?

Men det är snällt att du varnar, speciellt när du letar upp en nästan tio år gammal tråd och gör det ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.