Står i begrepp att köpa en beg Biltema kompostkvarn S 2501. Såvitt jag vet är den testvinnare hos råd och rön så tror den är rimligt ok. Skulle dock gärna veta vad som specifikt kan vara bra att kolla vid köpet. Så ni som har en - ge mig gärna några tips.
 
ralvejd
Jag köpte en ny, den gav upp ganska fort. Typ andra eller tredje gången.

Har inte orkat kolla vad som är felet men den låter stenkross så jag gissar att det är kina-lager som gett upp.
 
Oj - det lät ju inget vidare. 🤔
 
Har kört den i 5-6 år nu och använder den som kvistkvarn och blivit ganska mycket.
Man får justera lite på mothållet när man kör den om det är stora variationer på grenarna.
Brukar köra tunna först och avsluta med de grova då fungerar det utan justering.
Använder gren/kvistklipp som marktäckare och då brukar de få ligga några månader inte de körs i kvarnen så blir det bättre. Så jag har inte haft några problem med den och kör inget grövre än 35-40mm, grövre får bli "pinnaved" för det brinner också.
 
A AndersS skrev:
Har kört den i 5-6 år nu och använder den som kvistkvarn och blivit ganska mycket.
Man får justera lite på mothållet när man kör den om det är stora variationer på grenarna.
Brukar köra tunna först och avsluta med de grova då fungerar det utan justering.
Använder gren/kvistklipp som marktäckare och då brukar de få ligga några månader inte de körs i kvarnen så blir det bättre. Så jag har inte haft några problem med den och kör inget grövre än 35-40mm, grövre får bli "pinnaved" för det brinner också.
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.