Ny här på forumet och behöver lite hjälp med hur jag ska tapetsera bakom stänkskyddet.

Har köpt en liten etta om ca 33 kvm men med en lysande planlösning och ett riktigt bra kök för att vara en etta!

I ena hörnet av köket finns ett L-format kök med ho på ena sidan och på andra sidan ska en integrerad ugn in och spishäll.
Sen står kyl/frys, städskåp och två bänkskåp med med ett överskåp ovanför på andra långsidan.

Min tanke är att ta bort överskåpen ovanför spisen på ena sidan av L-delen och låta de på den andra väggen sitta kvar. Ska sätta upp en ny rostfri vägghängd fläkt.

Då kommer jag till stänkskyddet, där jag tänkt att ha tapet bakom.
På ena sidan blir det ju bara tapet upp till överskåpen men på andra sidan, ska jag tapetsera ända upp till tak (bakom fläkten) eller fortsätta på samma höjd som på andra sidan?
Så att det alltså bara blir tapet bakom glaset?

Skulle gärna tapetsera upp till tak, men väggen fortsätter ju efter det att bänkskivan tar slut (där matplatsen är) och jag är inte så sugen på att tapetsera hela långsidan av köket.

Ursäkta mitt flummiga inlägg.. Men hur skulle ni gjort? Tapet endast under glaset eller på ena sidan hela vägen upp till taket?

Hade tänkt mig en enkel vit/creme-färgad tapet med enklare mönster eller blommor.
Gillade denna, enkel och fin.
http://www.rusta.se/images/products/20401379_m.jpg

Det man får ta med i beräkningen är ju att om jag bara tapetserar bakom glaset så räcker det ju att köpa en våd som går att lägga horisontell för att slippa skarvar... hmm..

Övriga köket är vitmålat. Blir vita luckor, bänkskiva i ek och laminatgolv i ek.

Har tyvärr inga bilder än, tillträde 1a juni!

Tips mottages tacksamt!
:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.