Har ett gammalt utedass som vi gärna försöker använda men vill gärna ha fräschare.
Jag tänkte täta dörren så inga ormar eller helst insekter inte kommer in (ivf inte för många).
Inredningen i ett gammalt utedass med trästomme, gulfärgad tapet, toalettstol, spann, borste och ett inramat porträtt på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är en trästomme av blandade dimensioner. Utanpå är det spikat stående panel, därav den tvärgående bräda mitt på väggen.
Innanför har de tidigare ägarna tapetserat i några lager. Där har mössen sprungit runt och haft kul...
Sliten interiör av ett utedass med skadad gul tapet och en gammal inramad bild på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad skulle ni föreslå att man gör för att förbättra invändigt?

Jag har en tanke att endast sätta lockläkt på insidan och måla.
 
FreQa FreQa skrev:
Har ett gammalt utedass som vi gärna försöker använda men vill gärna ha fräschare.
Jag tänkte täta dörren så inga ormar eller helst insekter inte kommer in (ivf inte för många).
[bild]
Det är en trästomme av blandade dimensioner. Utanpå är det spikat stående panel, därav den tvärgående bräda mitt på väggen.
Innanför har de tidigare ägarna tapetserat i några lager. Där har mössen sprungit runt och haft kul...
[bild]
Vad skulle ni föreslå att man gör för att förbättra invändigt?

Jag har en tanke att endast sätta lockläkt på insidan och måla.
Tror inte en sådan konstruktion kan göras mussäker med rimliga medel.
Du får väl rengöra, sätta skivor om du anser det nödvändigt eller varför inte bara fortsätta med tapet?
 
F fribygg skrev:
Tror inte en sådan konstruktion kan göras mussäker med rimliga medel.
Du får väl rengöra, sätta skivor om du anser det nödvändigt eller varför inte bara fortsätta med tapet?
Så sant, mössen slipper vi inte ifrån men ormarna i varje fall.
Det är ju locklistpanel på utsidan men tapeten har ändå tagit stryk av inträngande vatten. Får kanske byta ut några läkt för att täta. Tapet är fint och lätt att arbeta med.
 
Grålumppapp/täckpapp och riktigt tapetklister är kanske modellen när skadorna är så där stora.
 
F fribygg skrev:
Grålumppapp/täckpapp och riktigt tapetklister är kanske modellen när skadorna är så där stora.
Jo rivet grålumppapp som målas blir också fint!
 
Å till ett utedass kanske det duger med vad som finns i gömmorna redan? Tror inte mössen byr sej om du köper grålumppapp på gysinge eller tapet för 1000kr/rulle eller använde nått du eller grannen har över från tidigare projekt. Jag har provat byggmax grålumppapp på motsvarande yta och det funkar fint nu 4 år senare.
Kanske du kan tapetsera med en dagstidning från detta pandemins år 2021? Det blir isåfall ett fint tidsdokument för framtida generationer och med en budget värdigt ett gammalt dass.
Får vi en redig börskrach och/eller en ny regeringskris pga cement bristen kan det vara fint att läsa om detta på dass väggarna i framtiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.