Vår lilla tvättstuga ska göras om.....och vi behöver en massa bra idéer! Mina önskemål/krav är följande:

Bra upphängning, lättåtkomligt.
4 tvättkorgar (gärna dolda) som smutstvätt kan sorteras i.
Förvaring till tvättmedel mm.

Som det ser ut nu är det rätt värdelöst. Tvättlinorna är svåråtkomliga och för låga, tvätten blir liggande på bänken om den är för lång. Det finns bara 2 små tvättkorgar under tvätthon. Inget skåp till tvättmedel mm.

Kan man placera torktumlare ovanpå tvättmaskin, eller ska det vara speciellt anpassade produkter för det?

Här finns bilder och ritning.
http://100plus.1go.dk/

Tacksam för alla tips och idéer!
 
Vi har ingen torktumlare. Vi har en utdragbar tvättlina från Ikea. Sedan har vi en grovköksbänk med tvättställ och låsbara dörrar.
 
Visst kan du placera torktumlaren uppe på tvättmaskinen. Dom har ju förgoppningsvis standard storlekar. ;)Jag skulle satsa på någon lång arbetsbänk o där under kan du ju ha maskinerna och över där köra tvättlinor eller så kör du makinerna i en stapel jämte.Jag skulle sänka ner en rund ho i bänkskivan.Under den långa bänken ställer du dina tvättbackar.Antingen kör du med underskåp eller bara något tyg som du kan dra för med. På väggen över kan du ha hyllor på konsoller och på där antingen korgar eller glasburkar att förvara klädnypor o dyl i samt så ställer du tvättmedel där på.I hörnan ut där du har 40x40 så kan du komplettera med en torkställning som är på höjden.Dels är dom på hjul och du kan fälla ner dom du inte använder för stunden.
Jämte fjärrvärmen så kan du bygga i hop backsystem på höjden för att förvara speciella kläder eller kanske förvara torrtvätt innan du lagt dom på sina platser. Du kan ju även köra linor framför dörren ut och som du sätter med kabinhakor som du kan ta ner när du inte behöver dom.Har du tänkt fixa golv och väggar också?Då skulle jag köra klinkers på golven och antingen måla väggarna ljusa eller kakel på väggarna.Men det beror ju på budget och om du ens planerat för det..

Lycka till! :)
 
en väggskåp ovanpå tvättstället skulle kunna lösa många förvaringsproblem. Plåtvasken kan man väl knäcka tillbaka så vatten rinner av åt rätt håll - den är ju rätt praktisk och snygg model, tycker jag.
Utdragbara linor, som det var sagt. Vill du ställa en tork på tvättmaskin så får du baxa den in i hörnan. Då får du plats för fler korgar under vasken. Jag skulle börja med att hänga en ordentlig skåp på väggen och ny tvättlinna ;).
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.