Nu har jag kommit en bit o har funderingar över vad jag ska göra med slänten jämte mitt hus. Ska bygga en friggebod framför slänten o kommer få schakta kanske 50-100cm in i slänten för att friggeboden/stugan ska stå ganska bra ihop med huset men vet inte alls vad jag ska göra med slänten bakom isf..
Framsidan är gjord av plattor, mur o sen vit sten o ska dit några buskar sen oxå så gräs är inget alternativ till slänten.
Bifogar en bild
20130318_115353.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Förstår inte riktigt varför gräs inte är något alternativ? Annars kanske kullersten kan vara ett alternativ, men se upp med dräneringen, du vill ju inte ha allt regnvatten rinnandes rakt in i friggeboden.
 
Blir jobbigt o klippa den slänten o ska ha en robotgräsklippare i resterande del.. kommer ha L block mot slänten antar jag som håller upp massan.. eller en mur sen får jag väl sätta ett dräneringsrör med
Tror friggeboden/stugan kommer täcka större delen av nedre slänten så kommer ju bara vara onödigt o göra nåt snyggt där antar jag?
 
gräv in hela friggeboden i slänten, sen bygger du en altan eller dylikt på taket.
 
dsub skrev:
gräv in hela friggeboden i slänten, sen bygger du en altan eller dylikt på taket.
Altan kommer byggas till höger om friggeboden framför huset så blir ingen där uppe oxå.. men men för la fylla slänten med sjösten lr nåt o stapla upp den med mur lr liknande. Har inte fått några bättre alternativ
 
Bygga tre eller fyra murar och plantera blommor? En snygg trappa?. Slänter skall man ta väl hand om.
 
dsub skrev:
Bygga tre eller fyra murar och plantera blommor? En snygg trappa?. Slänter skall man ta väl hand om.
Jo hade först tänkt o bygga avsatser med muren rätt snyggt o plantera nåt i.. men nu täcker friggeboden det mesta av slänten så känns bortkastat
 
Jordkällare då. Det byggs så in i helvete för lite jordkällare nuförtiden=)
 
dsub skrev:
Jordkällare då. Det byggs så in i helvete för lite jordkällare nuförtiden=)
Har jag ju redan en på andra sidan huset o den jäveln är full med spindlar
 
Haha, ja en kanske räcker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.