Hejsan alla verktygfetishister!
Har ni uppmärksammat festools nya djupanslag DD-DC ? Fick hem mitt ex idag och kan bara säga att jag inte kan göra något annat än att varmt rekomenderar detta tillbehör om ni skall skruva gips, trall eller något annat där ni vill att skruvarna skall gå till ett bestämmt djup.

Denna tillsats är som festool är mest, pålitlig och helt underbar att jobba med.
Och jag som innan trodde att min C12:a var fulländad, så fel man kan ha :) Men nu känns den faktiskt som den ultimata skruvdragaren.

Tillsatsen finns antingen löst eller som komplett sats tillsammans med en c12:a.

/elof

zoom__bs_dddc_493539_z_01a.jpg
zoom__bs_c12ce_564188_p_04a.jpg

 
Tyckte väl att min c12:a saknade nått. Den går självklart inte att vara utan. Nå hur skinnad på pengar blev du den här gången?
 
Det liknar ju de bitshållare med djupstopp som finns som är justerbara. Problemet med dessa är bara att när man når inställt djup men inte stannar utan låter "anhållet" snurra runt mot underlaget, så efterlämnar det ett skitfult märke - typikt inte vad man vill ha på det dyrköpta trallgolvet t ex.

Hur är det här, stannar kragen när den når underlaget, eller är den gjord i ett material som inte lämnar märken?

Jag såg förresten en notis om ett kombinerat borr och försänkare med djupstopp som stannade vid kontakt med underlaget som skulle prestera perfekta försänkningar - SmartBit hette den. Undras om det finns något liknande tillbehör för bitshållare?
 
Jag har faktiskt provat den första som kom till Sverige.
Fick vara i Festools demorum i Malmö ett tag.
 
Kan bara hålla med.

Har inte hunnit jobba med den så mycket än, men hittills verkar den helt perfekt.

/Jonas
 
En prisindikation?
 
Hej allihopa!
Ja då va man äntligen hemma igen efter lite semester, kul att läsa att flera verkar ha samma "braiga"(ursäkta ungdomsspråket) erfarenheter av detta tillbehör.

IngoJ skrev:
En prisindikation?
Jag gav 600 exkl.moms för min, och med tanke på att man får en helt ny maskin så är det garanterat värt det.
 
Körde för första gången "skarpt" med min igår, och den var helt suverän... :cool:

Kan varmt rekomenderas...

/Jonas
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.