https://www.elgiganten.se/product/v...g-side-by-side-rs68cg883eb1ef/623942#features

Vi har köpt detta side-by-side kylskåp på 110 kilo. Tyvärr har vi en trapp upp till dörren och leveransen kunde bara fås till tomtgräns.
Även fast man är två starka som bär så är det sjukt svårt att få grepp om skåpet eftersom det är 90 cm brett.
Någon som har tips på hur man får in kylskåpsjäveln? Hjälpmedel?
 
K
S Sophia Jönsson skrev:
[länk]

Vi har köpt detta side-by-side kylskåp på 110 kilo. Tyvärr har vi en trapp upp till dörren och leveransen kunde bara fås till tomtgräns.
Även fast man är två starka som bär så är det sjukt svårt att få grepp om skåpet eftersom det är 90 cm brett.
Någon som har tips på hur man får in kylskåpsjäveln? Hjälpmedel?
Fast det är väll inte 90cm djupt? Tänker att man bär på varsin sida (på djupet).
 
När vi tog in vårat side-by-side (också med trapp) var vi 3 personer. Jag byggde en tillfällig ramp av spillvirke som jag la i trappan och tog det emballerade skåpet på en magasinkärra. jag drog den bakom mig och så två som sköt på/stabiliserade.
 
  • Gilla
samordnarnoutlook.com
  • Laddar…
S
H hapazard skrev:
När vi tog in vårat side-by-side (också med trapp) var vi 3 personer. Jag byggde en tillfällig ramp av spillvirke som jag la i trappan och tog det emballerade skåpet på en magasinkärra. jag drog den bakom mig och så två som sköt på/stabiliserade.
Har kört ut många sådana och transorterat i både trappor och på naturtomter. Du verkar knäckt koden. Ungefär så gjorde vi. Man kan ju skippa gymmet den dagen..
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
A
Lyfter av dörrarna
Använder handtag som glasmästare har med sugproppar eller sling som flyttkarlar har
 
electroluxaren skrev:
Lyfter av dörrarna
Använder handtag som glasmästare har med sugproppar eller sling som flyttkarlar har
Lyfter man av dörrarna har man ju också naturliga handtag genom att man kan hålla i kanten. Men, jag ville iaf slippa stå ute på grusgången och ta bort emballage och montera av dörrar (och sen bära den oskyddad genom dörrar mm).
 
A
H hapazard skrev:
Lyfter man av dörrarna har man ju också naturliga handtag genom att man kan hålla i kanten. Men, jag ville iaf slippa stå ute på grusgången och ta bort emballage och montera av dörrar (och sen bära den oskyddad genom dörrar mm).
de är så vi gjorde när vi gjorde för att få kontroll på saker och ting i dörrar och trappor.
det vara alltid kundskåp som vi absolut inte ville skada och bli ersättningsskyldiga för minsta smutsfläck.
mycket enkelt med sugpropparna.

mitt egna flyttar jag med säckakärra helt själv för jag skiter i om det blir några märken och jag flyttar det mellan olika byggnader ett par ggr om året, har nog hängt med i 15 år nu
 
Pirra/säckkärra körde jag, en/två greppar i handtagen och en kan lyfta i plattformens rör under. Har funkat fint för kyl/frys, vapenskåp upp för trappor etc för mig
 
  • Gilla
samordnarnoutlook.com och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.