Vi hittar inget som passar oss bland husleverantören, hittills har vi bara sett passande grejor (nå, hyfsat nära) på IKEA, men jag tror nog det finns bättre alternativ som inte kostar skjortan. Någon som kan ge tips om prisvärda, enkla och bra badrumsmöbler som är snäppet över IKEA?

Kvik känns lite intresssant men vi vet ingenting om kvaliteten.
 
Finns det verkligen ingen som har skaffat badrums-grejor från Kvik? Eller något annat i liknande prisklasser? Svedbergs blir för saftigt
 
Har du kollat utbudet på Sigro?
 
Nix, vad är Sigro?? :surprised:
 
leta sigro på nätet så kommer du till en netbutik som säljer kända badrumsmöbler för något lägre priser :).
Ta en paus och tänk efter hur mycket möbler behöver man egentligen i en badrum? Nödvändigt: toa, handvask,dusch,spegel, några krokar, papphållare,belysning . Vad mer behövs? Väggskåp med spegel + en väggskåp till ovan toa skulle jag klara mej långt på. Ett fint handfat på pellare kan ersätta en dyr kommod ;). Omvärderar du dina planer så kanske blir det inte så dyrt ändå? Förutsatt att din badrum är inte en förvaringsrum för mycket annat än det man behöver i en badrum ( alla ägda handdukar,smutstvätt, städdprylar osv.) så klarar man sej faktiskt med få möbler trots att badrumsmöbelsäljarna är av annan osikt ;).
gaia
 
..men ingen som handlat Kvik badrumsprylar?

Det vi behöver är ett par vägghängda skåp, samt kombinerad handfat/skåp-möbel av något slag.

Det är handfat/skåp möbeln som ställer till det eftersom vi vet precis hur det borde se ut, men oftast när vi hittat nåt som liknar vår idé är det svindyrt. Men med Kvik har vi sett både rätt stuk och bra priser, nu söker vi vidare efter alternativa tillverkare också, men hör gärna om erfarenheter av kvaliteten på Kvik´s prylar
 
Pedda_P skrev:
..men ingen som handlat Kvik badrumsprylar?
Har 2 olika kompisar som båda har handlat Kvik (ene har handlat kök och andra bardumsmöbler ;) - Men ingen av dom har hunnit så långt som till att börja använda dom än.

Båd ahar oavhängigt av varandra kommenterat att prylarna kom i VÄLDIGT många olika delar :surprised: Och att det verkar aningen svårare än IKEA att montera ihop grejorna.

Vad detta i sin tur betyder för funktionalitetn och kvaliteten, kan jag jo av goda grundar inte säga ett knyck om :p

Har själv varit i en Kvik butik och känt på deres prylar, och omidelbart gav dom ett bra intryck!

Lycka till

/Jan
 
Hejsan
Min vännina har Kvik i sitt badrum och är helt klart nöjd med det. Dom har haft det i drygt ett år. Som tidigare talar sagt är det klurigt att montera men det gick utan hårdare svordomar. Vem monterar något utan att klaga?? Har varit och klämt på möblerna och ska beställa badrumsmöbler därifrån. Plus i kanten för servicen också.
 
Kvikbutiken i karlskrona gav inget vidare intryck när jag var där... hiskeliga möbler endast i kalla hårda material/färger... Kändes som att besöka en konsthandlare än en möbelförsäljare.


När det gäller badrumsinredningar, varför inte kolla på Hafa och Vedums?? Båda har jättefina inredningar!!!

MVH
henrik
 
Aspen Aspen Aspen och Aspen

hur bra som helst, kanon fin kvalitetskänsla och mkt bra finish på möblerna.

kostar liiiite mer än IkEA men...............
 
bt-trading och importlagret, har du kollat deras?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.