Hej

Är det någon som har koll på tippavgifter fick i dag höra att en faktura på 39000 kommer nästa vecka.
Kostar det verkligen så mycket att bli av med det översta lagret på en skogstomt på 900 kvm där kommunen tagit ner alla träd?

Mvh Mattias
 
Vad är det som gjorts?
Var är det någonstans?
 
Hej

Jag har inte fått fakturan än så jag kann inte speca
men jag fattade det som att avgifternaför att tippa det översta lagret rötter,stubbar och jord var 39000.
Vår tomt var ca 50cm över färdig väg tyvär vet jag inte hur många lass det var än.
Vi bygger i Växjö kommun

Mvh Mattias
 
om de bara går på vikt o avfallet är osorterat finns fisken att det är stenblandat o då blir det tungt...
 
Det blir mer och mer vanligt att man på "tippen" kallar stubbar och rötter för "miljöfarligtavfall".... och därför tar ut en bra avgift när det slängs.

Men för att komma upp till 39000, får man nog slänga mycket...

Dock blir jag förvånad när du skriver att kommunen tagit ner träden och du får betala....
Fick ni ett lägre tomtpris då (om ni köpte tomten genom kommunen) ?
 
Vi fick en faktura på 15000:-, när vi tippat våra stubbar. Det var 4 lastbilslass. Vi blev jättechockade över att det kostade så mycket, och fick förhandlat ner priset till 9000:-.
 
Om ni har en stor tomt? då är det billigare att med grävaren gräva ner skiten på tomten tar cirka 2 timmar kostnad maskin 650/tim Obs gräv ner det på icke husställe.
Linus
 
När jag gjorde en 1000m2 stor schakt på firman, så blev jag offererad 118000:- +m för transport och tipp.
Detta gällde dock 50cm djup schaktning, dvs ca 500m3.
Men det var ren jord.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.