Vi måste göra massa timmerlagningar på våra ekonomibyggnader och lyfta dem och gräva fram hörnstenarna som sjunkit.

Klarar man det som helt okunnig? Om man skulle vilja anlita någon för det vad kan det tänkas kosta??

Hur funkar det om man kan tänka sig att låta byggnaderna användas som kursmaterial för timmerlagning? Om man är intresserad av en sådan lösning vart vänder man sig då?

Vi har timmer här som garanterat räcker till alla byggnader.
 
När det gäller att använda i kurs, kontakta länsmuseet, byggnadsvårdsföreningen eller liknande. Beroende på var i Sverige du finns kan det finnas bra organisationer att höra med.
 
Verkar som om det är grävare du har mest behov av.

Små passbitar sågar man till själv och lägger i, ska stockar eller delar därav bytas så kommer en timmerman in.'
Du måste nog ta dit honom för en bedömning.
 
Jehu skrev:
Verkar som om det är grävare du har mest behov av.

Små passbitar sågar man till själv och lägger i, ska stockar eller delar därav bytas så kommer en timmerman in.'
Du måste nog ta dit honom för en bedömning.
Ja massa timmer måste bytas.
 
Det är sällan som privata hus används i dessa kurser men det går ju alltid att kolla. Studieförbunden och Byggnadsvårdsföreningen t ex.
 
skulle tro att det kostar ca 1000kr metern för en timmerman. Har du eget material så blir det kanske en hundring billigare. Är det privat så har du ju rotavdrag för det, är det på företaget slipper du momsen på det priset.

Det va ett pris jag fick av en byggnadsvårdsperson som tipsade om en timmerman. Jag insåg dock att skadorna inte va så stora och att jag kunde göra det själv så det blev inte aktuellt.
 
Ok, ska räkna på det då så jag vet på ett ungefär vad vi skulle landa på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.