Jag är på väg att bygga hus, är mest intresserad av timmerhus. Jag har hittat en som verkar intressant, vill göra så mycket jobb som möjligt själv och dessa levererar i stort sett skalet. Är det på forumet nån som har koll på dessa:
https://www.byggatimmerhus.se/

Annars kanske någon har nåt alternativ som tips? Det handlar inte om ett fritidshus, jag har tänkt mig en året-runt villa på i runda slängar 150kvm. Jag vill ha hjälp med att sätta upp det, t.o.m. takstolar, ev. även hjälp med papp men därefter hade jag tänkt att ta det i egen takt och anlita för de saker jag kan behöva hjälp med.

Största problemet jag känner nu är att det finns så många leverantörer och de har så lustiga konstellationer med företagen, det känns som stört omöjligt att hitta någon man kan lita på.
 
bygger just nu med Kontio "timmerhus" - de liknar timmer men är klart mycket tätare och "prefabvänligare" - skulle dock valt en arkitekt och helentrepenad vid dethär laget då jag som kund verkar få göra lika mycket med en prefabtillverkare som för de tidigare projektet jag haft med just arkitekt/helentrepenad istället
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.