Vi har allvarliga funderingar på att bygga timmerhus, dels för att det kan vara svårt att komma intill vår tilltänkta tomt med lastbilar, kranar etc, dels för att vi har egen skog opch tycker att timmerhus är vackra! Är det någon här inne som har erfarenhet av timmerhus? Vilka leverantörer finns? Hustyper? Ritande ni själva eller utgick ni ifrån en standardmodell? Vi är precis i början av vår bygga-hus-process så all information tas tacksamt emot!!
 
Hej!
Jag skrev nyss på min beställning..
Blev ett finskt timmerhus på 85m3.
Har tittat på ett par svenska men de finska andades mer natur.
Gav 380000 inkl. moms och frakt.
Då ingår fönster, dörrar och allt trä.

www.honkamajat.fi
www.timberhouse.ru

Om jag hade haft lite mer mod hade jag nog gått lite längre och provat de ryska, Pratade med en man i arboga som sätt upp en sommarstuga där ifrån. några ryssar, en vecka och sedan firade man ett fint billigt hus med vodka... hans historia..

MVH
Jimmy
 
nån som vet var man får tag i de ryska eller letninska företagen? skulle vara intressant att höra vad dom tar!.
 
Annsie skrev:
Vi har allvarliga funderingar på att bygga timmerhus, dels för att det kan vara svårt att komma intill vår tilltänkta tomt med lastbilar, kranar etc, dels för att vi har egen skog opch tycker att timmerhus är vackra! Är det någon här inne som har erfarenhet av timmerhus? Vilka leverantörer finns? Hustyper? Ritande ni själva eller utgick ni ifrån en standardmodell? Vi är precis i början av vår bygga-hus-process så all information tas tacksamt emot!!

Under Hustillverkare här på forumet så finns en tråd för oss som funderar på timmerhus - kolla in den! Bra att ha info på samma ställe! :)

//Anneli
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.