Jag har utan framgång letat på nätet efter en tilloppsventil som är tidsinställd på, låt säga, 2,5 timmar att koppla till tvättmaskinen.

Exempel: Jag vill köra en tvätt och trycker på timern som öppnar vattentilloppet. När maskinen kört färdigt stryps vattnet efter den förinställda tiden och det finns sålunda ingen risk att jag glömmer stänga tilloppet.

Kanske finns det en färdig lösning på mitt problem? Eller är det ens tillåtet att göra så här?

En hobbyvariant vore annars en magnetventil (stängd vid strömlöshet) som kopplas till en vanlig timer á lá kaffebryggare/spis eller dylik köksutrustning. Kan det vara något?
 
Söker du på vattenbrytare hittar du motsvarande lösning som är tänkt att sitta på inkommande ledning in i huset, kanske kan ge någon ledtråd framåt för en mindre modell för ett enskilt tappställe
 
Tack MMR! Exakt vad jag sökte.
 
Vet inte vilka anslutningar den har med tanke på dimension på rör och flöde och så, men det borde nog inte vara några problem antar jag, men sen är jag ju inte nån VVS'are heller (mer än där hemma)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.