Timer är tyvärr dyrt. Ska du ha något billigare så är det budgetgrejer du ska söka dig till och som bekant så brukar aldrig såna grejer vara något av värde. Fula brukar de vara dessutom.

Det du kan vinna med att leta verkar vara typ 100 kr. ELKO RS Timer på elbutik.se kostar 775 kr.
http://www.elbutik.se/product.html/timer-elektronisk-2-pol?category_id=460

//Patrik
 
Redigerat:
Jag kan hålla med om att det är ganska dyrt i jämförelse med grejerna från Clas Ohlson. Dock är timern från Clas nästan märkligt billig - du kan aldrig bygga något så billigt själv, även om du bara räknar komponentkostnaden!

Jag kör med Eljo och konstaterar att jag får en säker och hållbar produkt som ger ett snyggt montage med andra produkter. Även om det svider lite just när man handlar...
 
Ja, det finns ju egentligen inte ens alternativ - ska man ha timer är det minst 700 spänn.

Jag hade mycket väl gått med den enklast tänkbara modellen med någon fast, förinställd tid, så länge det passar in (dvs eljo trend i mitt fall).
Nu kommer vi inte bo kvar mer än något år så det motiverar helt enkelt inte utgiften som bara är till för vår skull som en liten extra säkerhetsåtgärd.
 
Vad ska timern styra? Funkar inte den fula clasohlson-timern bra till kaffebryggaren?
 
Just ja, vad brukar det vara för maxtid inställbar på en trappautomat, och vad brukar en sån kosta? Åxå skitdyr eller?
 
Kolla tradera, det brukar finnas eljo och elkotimers ute till rimligare pengar.
 
Eller skaffa ett företag och förhandla till dig de rabatter som är legio inom branschen......

(Uppåt 80%.... på vissa prylar )
 
yxis skrev:
Funkar inte den fula clasohlson-timern bra till kaffebryggaren?
Nu har jag inte för avsikt att hijacka tråden här, jag är inte TS, men, men.
Visst funkar den, men den är ful.
Och det är inte så där superviktigt för mig egentligen, det är mer den här känslan av att göra något "ordentligt" och "rätt" som gör att jag gärna hade slängt dit en timer.

Känner jag att detta blir ett riktigt problem är det klart att jag löser det på något sätt, men det tror jag inte.


Nu skulle jag hur som helst sannolikt inte göra det själv, så är det 80% rabatt man kan få del av är det klart att det kanske blir mer aktuellt den dagen det kommer ett uttag där. Företag har jag, men det är fel bransch...
 
PST skrev:
Eller skaffa ett företag och förhandla till dig de rabatter som är legio inom branschen......

(Uppåt 80%.... på vissa prylar )
99% hörde jag min elektriker hade på vissa grejer :O
 
110% rabatt är inte helt ovanligt på elmatrial. ;)

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.