Mina svärföräldrar har infravärmare som det nu är dags att koppla till en timer. Den ska vara enkel att hantera utan krångliga inställningar och klarar 2000W, det är ok om jag kan göra en grundinställning som de inte behöver röra eller bry sig om. Den ska också vara för fast montage i inglasat uterum. Utformat så att två pigga 80-åringar kan känna sig trygga att man inte glömt den på och driftsäker.
 
Blev en sådan timer men från Bygghemma.
 
Fick hem timern nu men har en fundering om någon installerat en sådan.
http://www.frico.se/globalassets/documents/documentation/21243.pdf
Är det någon som kopplat in den? Utifrån länkat dokument tolkar jag det som så att man måste koppla fas både till matning av elektronik och sedan på inkommande till relä för matning till last (infravärmarna).
Sedan är skyddsjord luddig men tolkning är att den inte kopplas in till elektroniken, trots att det finns anslutning, utan kopplas vidare från matning till infravärmarna (det medföljer en ubåt).
Är lite lat så jag testar att fråga här först, annars får jag koppla in den med matning och sedan mäta vad som händer på reläsidan innan den ansluts.
 
Ja det är en helt "normal" koppling. Elektroniken och tillhörande relä måste ha konstant spänningsmatning. Reläet bryter/kopplar in fasledning till infravärmen.
Är lådan helt i plast finns ingen möjlighet till att jorda enheten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.