H
Hej,

haft en elektriker hemma som bytt till jordfelsbrytare o auto-säkringar. Ville också få upp några nya lamputtag i fönster och fick då nya modellen installerad. Bra, men hur fixar jag timer till fönsterlampan nu??? Försökt söka runt på nätet utan resultat... helst vill jag ha något man sätter mellan stickpropp och uttag likt en klassisk manuell timer, men någon som vet?

intresse finns även kring dimmer, då jag också gärna vill skruva ner ljusstyrkan något

tacksam för svar
 
Plejd är svaret. En dimmerpuck du sätter (elektriker) sätter i en passande dosa. Då har du både astrour och dimmer i ett.
 
H
Ok, tack för svar! Men då finns det inget timer man kan montera på egen hand? Isf får jag ringa tillbaka elektrikern
 
Vet faktiskt inte, inte haft kontakt med DCL. Men när du skaffat plejd vill du inte ha något annat :)
 
  • Gilla
Haget
  • Laddar…
Det finns inga plug-in timers/dimmer till vare sig den gamla eller den nya typen av lamputtag.

Det får lösas med någon inbyggd trådlös mottagare med timerfunktion el dylikt. Mottagaren då monterad antingen bakom uttaget eller strömbrytaren för uttaget.
 
  • Gilla
Haget
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.