Hej, någon duktig teknikintreserad som kan hjälpa mig.

Har följande scenario:

Vill styra 2 separata elektromagneter med en timer, magneterna ska aktiveras vid 2 olika tillfällen på dygnet och pågå fortlöpande. Helst ska denna timer vara skyddad mot regn och väta samt klara ner till -15 grader.

Någon som har någon ide på timer? 🙂
 
Vilken drivspänning ska timern ha?
Vilken drivspänning ska elektromagneterna ha?

Ska det sitta på vägg, stolpe etc, eller ska det ligga löst på marken eller ...?

Förenklat:
Valfri IP44-IP67 kopplingslåda med förskruvningar, valfritt 2-kanaligt timerrelä (eller ska bägge magneterna styras samtidigt, då räcker det med en kanal) samt eventuellt ett litet värmeelement.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Vilken drivspänning ska timern ha?
Vilken drivspänning ska elektromagneterna ha?

Ska det sitta på vägg, stolpe etc, eller ska det ligga löst på marken eller ...?

Förenklat:
Valfri IP44-IP67 kopplingslåda med förskruvningar, valfritt 2-kanaligt timerrelä (eller ska bägge magneterna styras samtidigt, då räcker det med en kanal) samt eventuellt ett litet värmeelement.
Juste, glömde skriva 😄, har inte bestämt exakt storlek på magneterna än, men de ska nog klara att hålla 1 kg i allafall. Skulle helst av allt vilja använda 12v blyackumulator, magneterna ska styras 1 gång var/24 timmat men vid 2 olika tillfällen. Själva timern tänker jag ska sitta i en vattentät låda som även batteriet kommer stå i
 
J jonaserik skrev:
Finns 2 kanals ur, dom ställs var för sig.
[länk]
men dom ska ha en kapsling
[länk]
Det var något sådant jag söker men undrade om de kan köras på 12 eller 24v?
 
Ser nu att det kommer som det brukar, allt ska tydligen vara på elektronisk och styras på distans. Sitta i Thailand och sätta på lyset eller annat. För min del så förstår jag inte varför man ska bygga in sig i något som är känsligt för tex. åska och då säger det upp sig totalt och börjar kosta en del, men klart upp till var och en
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.