Hej.
Jag insåg idag att jag behöver en separat timer för styrning av en fläkt i mitt kylrum.
Jag har en klimat k7 men är inte nöjd med de inställningar som finns, dvs jag vill endast ha den igång tex 30 minuter per dygn. Jag har andra saker såsom kylning och avfuktning som hanterar fukt och temp.
Jag har en separat kabel från en dosa draget till fläkten och vill helst inte ha din utan en kapslad grunka som jag kan lägga i eller sätta brevid dosan vore bra.
Vad finns det för något prisvärt vettigt kopplingsur att inhandla för ändamålet?
 
tommib
tommib tommib skrev:
Kanske den här?

[länk]

Finns säkert liknande, googla på kopplingsur apparatdosa.

Vill du lattja med en app så kan du sätta in en Plejd, där kan du ställa in timers och liknande också. Då får du in den i dosan och inget syns.
Den där vad riktigt fin, precis vad jag letar efter fast ej inbyggd (40 cm kalkstensväggar), men man kan nog bara köra eller hitta en botten/förhöjning till den!
Plejd...nja, kör lite styrning men skulle jag gå ner i plejd träsker kommer jag nog automatisera allt och aldrig ta mig upp...
 
tommib tommib skrev:
Kanske den här?

[länk]

Finns säkert liknande, googla på kopplingsur apparatdosa.

Vill du lattja med en app så kan du sätta in en Plejd, där kan du ställa in timers och liknande också. Då får du in den i dosan och inget syns.
Var iväg o skulle handla kopplingsur, råkade dock surfa på plejd lite för mycket.. och kunde inte motstå, så beställde en controller. Så nu är man fast i det träsket också...
 
  • Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.