Hej.
Som rubriken lyder. Går det att få ner ett badkar som är 150 cm långt på en yta som är 151 cm?

Min lilla toalett tillåter inte att man skjuter in badkaret på något vis utan det måste bäras in på högkant för att sedan fällas ner på plats.

Bad karet är detta http://www.gustavsberg.se/images/drawing/1500_7015.gif

Fronten monteras efteråt och benen likaså.
 
Hej!

Du får räkna ut diagonalen på badkaret vilke borde blir mer än 151 om badkaret är 150. Jag hade liknande problem hemma och fick lyfta in badkaret på sidan och sen vinkla det rätt 1m över mark å sen stoppa in det, har du bild på badrummet?
 
Jag har bild på datorn men vet inte hur jag infogar den här på forumet...? =/
 
T
Tryck på "Utökad svarsruta" till höger om svaraknappen och tryck sedan på "bifoga filer till inlägget". Du får bäddra ner ett snäpp för att hitta knappen. Sedan väljer du fil och laddar upp.
 
Det beror väl lite på vad för typ av badkar det är också. Många har löstagbara ben och sidor. Tar man loss allt det och monterar det på plats så bör det gå bra. Men ett plastbadkar som är helt rätvinkligt blir nog värre.
 
okej. tack. här kommer en bild.
 
  • IMG_0004.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter att ha läst monteringsanvisningen så känner jag mig övertygad om att det går att få ner karet då man bygger ställningen med ben först på golvet och sedan sänker ner själva karet i den. Verkar vara en enkel procedur.

Tack för era svar. =)
 
Ska du sätta in badkaret i det befintliga badrummet eller ska du renovera badrummet först? Om du ska renovera får du tänka på att du kanske har ett ngt mindre badrum efteråt med andra skivmaterial och ev. kakel på väggarna.
 
Det ska bara penselrenoveras, så vi får hoppas inte färgen är för tjock. :)
 
Hej!

Jag är inte helt övertygad om att det går, kontrollmät gärna överkant vänstersida ner mot underkant högersida så diagonalen inte överstiger 150cm.

Jag försökte räkna lite på den bilden på badkaret du länkat till och då fick jag i min huvuräkning diagonalen till ca 1,47, så borde gå, men min uträkning är inte hundra.

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.